Това заяви Щефен Худолин, ръководител на отдел „Сътрудничество“ в делегацията на Европейския съюз /ЕС/ в Скопие, предаде пратеникът на БГНЕС в македонската столица Димитър Русков.
В отговор на въпрос на БГНЕС относно искането на македонския премиер Християн Мицкоски, Худолин отговори: "Има ясни срокове, какво да се направи и докога да бъде свършено (от македонска страна)".
Той отказа да коментира твърденията на македонския премиер Християн Мицкоски и вицепремиера и транспортен министър Александър Николоски, че е имало опити да бъдат "подкупени" по отношение на жп линията до България.
БГНЕС припомня, че голяма част от проекта е финансиран от Брюксел, в комбинация от значителна безвъзмездна помощ и средства от ЕИБ и ЕБВР.
Служителят на ЕС припомни ключовото значение на стратегическия Коридор 8 (Варна-Дуръс) за целия регион и обясни, че това не отнема от значението на Коридор 10 (Гърция-РСМ-Сърбия-Унгария - бел. ред.)
"Условията за втората междуправителствена конференция и присъединяването на Северна Македония в ЕС са ясни. Публични са, всеки може да се запознае с тях", каза още Худолин по отношение на евроинтеграцията на Скопие.
През последните седмици Мицкоски и негови министри призоваха за прехвърляне на средствата от Коридор 8 към Коридор 10. Транспортният европейски Коридор 10 преминава от северозапад на югоизток и съединява Австрия, Словения, Хърватия, Сърбия, Северна Македония и Унгария с Гърция и България.
Македонското правителство твърди, че връзката с Белград и Солун е по-важна за икономиката на Северна Македония, за разлика от маршрута България-РСМ-Албания. Последният е част от т. нар. Коридор за мобилност на НАТО, но управляващите в Скопие го смятат за провалена инвестиция. И в последния доклад на ЕК за страната беше подчертано, че трябва спешно да се ускори строителството на Коридор 8.
Министърът на транспорта Александър Николоски наскоро каза, че жп маршрутът е твърде скъп и струва около 20 милиона евро на километър, а България дори няма готов проект - твърдение, което беше опровергано с документи от българска страна.
Николоски обяви и изтеглянето на членовете на Комисията за изграждането на третата фаза на жп линията с България. I БГНЕС