Ръководството на BMW е готово за новите регулации на ЕС в областта на вредните емисии

От 2025 г. Европейският съюз въвежда нова граница на емисиите, които новите автомобили, продавани в блока, могат да отделят. Производителите са заплашени от високи глоби, ако не се съобразят с регулациите.

Главният изпълнителен директор на BMW заяви, че няма нужда да се отлагат по-строгите цели на ЕС за емисиите на автомобилите, които влизат в сила през следващата година. Той настоя, че германският автомобилен производител е подготвен за новата реалност.

От 2025 г. Европейският съюз въвежда нова граница на емисиите, които новите автомобили, продавани в блока, могат да отделят. Производителите са заплашени от високи глоби, ако не се съобразят с регулациите.

Някои държави и Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) призоваха за отлагане или облекчаване на целите, като заявиха, че компаниите ще се затруднят да ги изпълнят на фона на забавящото се търсене на електрически автомобили.

Главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципс обясни, че не вижда причина за отлагане. 

„Знаем за целите за 2025 г. още от 2019 г.“, каза той в интервю за списание Automobilwoche, като добави, че BMW е адаптирал дизайна си в процеса на подготовка.

Намаляването на емисиите не е въпрос само на продажба на повече електрически автомобили и че хибридите също могат да имат значителен принос, отбеляза Ципс. Той все пак разкритикува крайния срок 2035 г. за постепенно прекратяване на продажбите на нови автомобили с изкопаеми горива в ЕС: „Тази политика ограничава успешните технологии и не създава достатъчно инвестиции в нови пътища и технологии за постигане на европейските цели в областта на климата“.

Автомобилният гигант Stellantis, чиито марки варират от Jeep до Fiat и Peugeot, също е против отлагането на новите цели, като посочи усилията, които е положил, за да се подготви за тях. 

Подобно на други германски производители, BMW се сблъсква с намаляващи печалби, тъй като се бори с високите производствени разходи и слабото търсене, особено на ключовия китайски пазар. 

Въпреки това Ципс е оптимистично настроен за бъдещето и по-специално за продажбите на електрически автомобили.

Електрическата мобилност „ще остане нашият най-силен двигател на растежа през следващите няколко години“, смята той. | БГНЕС, АФП

Последвайте ни и в google news бутон