Фирмата обмисля да затвори завода. Според анализатори това е ход, който е симптоматичен за проблемите, които сполетяват европейската индустрия за електрически автомобили като цяло, на фона на слабото търсене и конкуренцията от страна на Китай.
Audi е дъщерно дружество на Volkswagen, който по-рано този месец направи шокиращото съобщение, че обмисля безпрецедентната стъпка за закриване на производствени обекти в Германия.
С 3000 работни места под заплаха, работниците в Брюксел започнаха продължителна стачка. Те планират голяма демонстрация в столицата на 16 септември и протести на други места в знак на солидарност.
Някой хора спят в палатки извън модерното съоръжение, което премина към производството на електромобили през 2018 г., след като 70 години произвеждаше модели на двигатели с вътрешно горене.
„Сбъркаха с електромобилите. Те искаха да въведат иновации. Ние щяхме да бъдем пилотен завод, но те го забиха в стената. Не се получи и сега ние сме тези, които ще плащат“, каза 52-годишният работник Карим Чауки.
Европа се състезава да произведе повече електрически автомобили като част от зеления си преход. Часовникът тиктака до крайния срок на ЕС за постепенно прекратяване на продажбата на автомобили, работещи с изкопаеми горива, до 2035 г.
Продажбите обаче трудно стартират.
По данни на ЕС през юли новите регистрации са намалели с 6% спрямо предходната година на целия континент.
Това отчасти се дължи на постепенното премахване на някои субсидии, но отслабващото търсене засили опасенията за сектора. | БГНЕС