Honda и Nissan бяха готови да обявят началото на преговори за сливане, което да помогне на японските гиганти да наваксат изоставането си от китайските си конкуренти и Tesla в областта на електромобилите.
Сътрудничеството им ще създаде третия по големина автомобилен производител в света, който ще разшири развитието на електромобилите и технологиите за самоуправление, като същевременно ще се притече на помощ на изпитващия затруднения Nissan.
Двойката не е оповестила публично никакви подробности, но в японските медии широко се съобщаваше, че ще подпишат меморандум за разбирателство в понеделник следобед.
Honda и Nissan - вторият и третият автомобилен производител в Япония след Toyota - се стремят да финализират сделката за сливане през юни 2025 г., твърдят няколко медии.
Mitsubishi Motors, която може да се присъедини към новата холдингова компания в началото на следващата година, също се очаква да вземе участие в обявяването в понеделник, след като Honda и Nissan проведат срещи на борда на директорите.
Сутринта президентите на Honda, Nissan и Mitsubishi Motors съобщиха на министерствата на промишлеността и транспорта за плана си да започнат преговори, съобщи Киодо Нюз.
Партньорството на Honda и Nissan може да включва производствено обвързване, при което те ще произвеждат автомобили в заводите на другата страна, заяви Kyodo, позовавайки се на източници, близки до въпроса.
Слабите потребителски разходи и силната конкуренция на няколко пазара затрудняват живота на много автомобилни производители.
Бизнесът е особено труден за чуждестранните марки в Китай, където производители на електрически превозни средства като BYD са водещи, тъй като търсенето на по-малко замърсяващи превозни средства нараства.
Миналата година Китай изпревари Япония като най-голям износител на превозни средства, подпомогнат от правителствената подкрепа за електромобилите.
„Надяваме се, че японските компании ще предприемат стъпки в отговор на тези промени и ще вземат мерки, за да оцелеят и да спечелят в условията на международна конкуренция“, заяви в понеделник високопоставеният говорител на правителството Йошимаса Хаяши.
Той отказа да коментира докладите за сливанията, но подчерта „важността на засилването на конкурентоспособността в области като... батериите и софтуера в автомобилите“.
Затъналият в дългове Nissan обяви миналия месец съкращения на хиляди работни места, тъй като отчете 93% спад на нетната печалба за първото полугодие, което прави сливането с Honda добре дошло. | БГНЕС
Снимките и съдържанието на БГНЕС са под закрилата на закона за авторското право и сродните му права.
Лиценз за снимки
Всички снимки с воден знак BGNES са собственост на Агенция БГНЕС и никое юридическо или физическо лице няма право да използва тези снимки, ако не е уредил с договор и абонамент правото им на собственост и ползване с Агенция БГНЕС.
Лиценз за съдържанието
Текстовото съдържание на новината е създадено от Агенция БГНЕС и е нейна собственост. Трети лица нямат право да я видоизменят, пренаписват или допълват. Единствената възможност е да бъде използвана в оригиналния си вид.
За да бъде използвана всяко физическо или юридическо лице трябва да спазва следните изисквания:
1. Под всяка новина копирана или взета от БГНЕС се изписва „ Източник: БГНЕС“
2. Задължително се слага линк от новината на БГНЕС, линк от новината първоизточник.
Пример:
<a href="Линк на новината">Заглавие на новината</а>
Ако желаете да ползвате съдържанието на Агенция БГНЕС (снимки, видео, новини) може да се абонирате за Агенция БГНЕС