По-рано този месец Volkswagen заяви, че се нуждае от значително преструктуриране, за да остане конкурентоспособен, и обмисля да закрие заводи в Германия за първи път в 87-годишната си история.
Съобщението зашемети служителите и засили опасенията за водещата германска автомобилна индустрия, която се бори с високите разходи, засилената конкуренция от Китай и слабото търсене на електрически превозни средства (ЕПС).
„По-голямата част от задачите ще трябва да бъдат решени от самия Volkswagen“, заяви Хабек по време на посещение в завода на VW в Емден, Северозападна Германия. Той отказа да коментира медийните съобщения, че хиляди работни места във Volkswagen могат да бъдат застрашени, като заяви, че „не може да се намесва“ в политиката на компанията. „Но политиците могат да помогнат на автомобилния сектор, като потърсят начини да изпратят правилните пазарни сигнали“, каза Хабек, като спря да споменава евентуална държавна помощ за Volkswagen. Той посочи по-специално усилията за насърчаване на търсенето на електромобили, като настоя, че електрическото шофиране „е бъдещето“.
Продажбите на автомобили с батерии спаднаха рязко в Германия тази година, след като правителството прекрати субсидиите, нанасяйки удар на производителите на автомобили, които инвестираха много в прехода от изкопаеми горива.
Наскоро Берлин представи планове за нови данъчни облекчения за фирмени електромобили, които да помогнат за обрат в ситуацията, отбеляза Хабек. На 23 септември министърът ще бъде домакин на среща на високо равнище с представители на автомобилната индустрия и профсъюзите, за да обсъди проблемите на сектора.
Подчертавайки настоящите предизвикателства пред производителите на автомобили, на 19 септември Mercedes-Benz понижи прогнозата си за 2024 г. заради слабите продажби на ключовия китайски пазар. Немският конкурент BMW също намали прогнозата си за печалбата по-рано този месец, като също се позова на слабото търсене в Китай. | БГНЕС