„Абсолютно искаме да избегнем търговски конфликт със спираловидни мита, който в крайна сметка да навреди и на двете страни“, заяви Хабек след среща с китайския министър на търговията Ван Вентао. „Европейската комисия и Китай трябва да направят всичко възможно, за да намерят решение по пътя на преговорите“, добави той, като призова за „справедливи условия на конкуренция“.
Миналия месец Европейската комисия, която ръководи търговската политика на ЕС, обяви, че ще наложи вносни мита в размер до 36% на електрическите превозни средства, внасяни от Китай.
Тарифите ще станат окончателни и ще действат пет години след гласуване от 27-те държави-членки на Европейския съюз, което се очаква преди края на октомври.
Миналия месец Китай подаде жалба срещу митата на ЕС в Световната търговска организация (СТО) и също така насочи антисубсидийна проверка срещу вноса на млечни продукти от блока.
Ван ще се срещне с комисаря по търговията на ЕС Валдис Домбровскис в Брюксел, за да обсъди митата за EV.
Посещението му идва в момент, когато разногласията по отношение на митата в блока се задълбочават. Испанският премиер Педро Санчес изненада мнозина, когато призова ЕС да „преразгледа“ митата.
Германия, в която се намират някои от най-големите производители на автомобили в света, се противопоставя на митата.
Хабек заяви, че Германия „не се плаши от конкуренцията с Китай“.
Но „трябва да осигурим справедливи конкурентни условия“, добави той.
Служител на Европейската комисия заяви, че изпълнителната власт на ЕС остава „отворена“ за разрешаване на спора, без да се прибягва до мита, но че топката е в лагера на Китай, който трябва да предложи алтернативно решение. | БГНЕС