На 17 септември медийният гигант „Гардиън“ заяви, че води преговори за продажба на седмичното издание срещу неразкрита сума на стартиралата през 2019 г. Tortoise Media.
„Гардиън“ допълни, че при продажбата водещото заглавие на компанията (The Guardian) ще остане денонощно онлайн предложение, но с по-голям глобален обхват и финансиране от страна на читателите.
„Компанията майка на „Гардиън“ обяви, че е в официални преговори с Tortoise Media за потенциалната продажба на "Обзървър" , най-стария неделен вестник в света“, се казва в изявлението на медията от 17 септември.
„Продажбата дава възможност да се изградят бъдещите позиции на "Обзървър" със значителна инвестиция и да се позволи на „Гардиън“ да се съсредоточи върху стратегията си за растеж, за да бъде по-глобален, по-дигитален и по-финансиран от читателите“, заяви главният изпълнителен директор на „Гардиън“ Анна Бейтсън.
Основан през 1791 г., "Обзървър" е закупен от „Гардиън“ през 1993 г.
„Оттогава то съжителства с „Гардиън“, който ще продължи да работи 7 дни в седмицата в цифров формат, независимо от резултата от преговорите“, добави медията. | БГНЕС