Nintendo DS продължава да бъде най-големият търговски успех на японската компания, тъй като от нея са продадени 154 милиона бройки в световен мащаб, което я прави втората най-продавана конзола за видеоигри след PlayStation 2 на Sony.
Предизвиквайки игрите за смартфони със своя сензорен екран и управление със стилус, DS разтърси света на игрите, когато беше пусната на пазара на 21 ноември 2004 г.
„Дори хора, които никога преди не бяха докосвали игрова конзола, лесно разбраха как да я използват благодарение на сензорния екран и на това, че можеше да се държи хоризонтално или вертикално“, каза експертът в сферата на игрите Хироюки Маеда.
Със своя двоен екран и отварящ се дизайн конзолата е създадена, за да се хареса на новаците в областта на видеоигрите.
По това време базираният в Киото гигант преосмисля стратегията си след разочароващите продажби на конзолите Nintendo 64 и GameCube. Тогавашният президент на Nintendo, Сатору Ивата, искаше „да разшири кръга на играещите игри“.
„Вече не е важно дали човек е добър в игрите или не“, казва Маеда и обяснява, че Nintendo е „направила нещо за игрите, което до преди това не е било“.
През 2008 г. беше пусната обновена версия на DS, Nintendo DSi, която добави 2 камери и възможност за изтегляне на допълнителни приложения.
Според Маеда DS „служи като връзка между Game Boy“, класическата портативна конзола на Nintendo, пусната за първи път през 1989 г., „и съвременните смартфони“. | БГНЕС