Поправките предвиждат още създаване на мобилни амбулатории, които да обслужват нужните на населението от здравни грижи в трудно достъпните региони.
С промените в Закона електронният здравен запис ще представлява електронен документ или съвкупност от електронни документи за всяка една от извършените от медицинските и немедицинските специалисти в лечебните и здравните заведения дейности, в т.ч. дейностите, извършени от разстояние, както и дейности за изработване на медицински изделия, с които се създава или използва здравна информация за гражданина или които са относими към неговото здравно състояние, независимо от неговия здравен статус и източника на финансиране на съответната дейност.
Първичните администратори на данни ще предоставят автоматизирано на министъра на здравеопазването достъп до данни за гражданската регистрация от Национална база данни "Население" на ГРАО, данни за валидността на личните документи от информационните фондове с данни, свързани с българските лични документи, поддържана от МВР, а НАП ще предоставя информация за здравноосигурителния статус на физическите лица, вписани в регистъра на агенцията.
НЗОК и РЗОК са длъжни да предоставят исканата от Здравното министерство информация. За предоставянето ѝ, с изключение на информацията от регистрите, информационните бази от данни и системи на НЗОК, се сключва споразумение между НЗОК и Министерството на здравеопазването, в което се определят исканите данни, тяхното съдържание и редът за предоставяне на информацията.
Гратисният период за привеждане на системите на лечебните заведения в съвместимост ще е 18 месеца. В срок от година и половина НЗОК ще трябва да въведе електронен здравен запис за всички видове дейности, както и ще е длъжна да изпрати всички здравни данни от информационната система на министъра на здравеопазването с цел попълване на електронните здравни записи на пациентите в срок до 1 година. I БГНЕС