България иска повече мостове на река Дунав, Румъния се дърпа

България продължава да настоява за пет пункта/места за преминаване на Дунава.

Транспортната свързаност между България и Румъния през река Дунав предизвиква истински конфликт между двете държави. Правителството в София иска повече мостове над Дунав, докато Букурещ изглежда не е съгласен, предаде БГНЕС.

Исканията на София срещат подкрепа сред румънските превозвачи, но не срещат разбиране в двореца „Виктория“ – седалището на румънското правителство.

Какви са причините за тази съпротива. Според изданието Bugetul.ro страх да не се похарчат пари. 

Изданието цитира българския вицепремиер и министър на транспорта Гроздан Караджов, който казва, че дългогодишната политика на Румъния да не позволява строителството на нови мостове над Дунава също играе роля в превръщането на този въпрос в кошмар за транспорта.

България продължава да настоява за пет пункта/места за преминаване на Дунава.

„В останалите страни по поречието на Дунава има по един мост на всеки 70 километра и не е нормално човек от Лом да трябва да измине 100 километра в посока Русе или Видин, а след това още 100 километра, само за да се озове на няколкостотин метра от дома си на другия бряг“, добави Караджов.

Националният съюз на пътните превозвачи (НСПП) в Румъния също изисква да се построи нов мост над Дунава и да се ускорят работата по съществуващия мост между Гюргево и Русе. Така на румънските превозвачи няма да им се налага да чакат с часове на границата.

НСПП е професионална и работодателска организация, основана през 1990 г., която насърчава и защитава интересите на пътните превозвачи на национално и международно ниво. От създаването си досега е регистрирала над 16 000 фирми – оператори, които извършват вътрешни и международни превози на товари и пътници. І БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон