Събитията по време на Игрите в Париж са осеяни с реклами на вездесъщите газирани напитки на Coca-Cola, която спонсорира Олимпийските игри от 1928 г. насам.
Според Триш Котър и Сандра Мълин от глобалната здравна група Vital Strategies обаче тези сладки напитки "не предлагат никаква или почти никаква хранителна стойност" и рекламирането на такива нездравословни продукти няма място в спорта.
Захарните напитки са "основен фактор" за редица сериозни здравословни проблеми, засягащи хората по света, включително затлъстяване, диабет, високо кръвно налягане и сърдечни заболявания, пише двойката в коментар в списание BMJ Global Health.
Продуктите на Кока-Кола допринасят и за глобалното замърсяване с пластмаса, емисиите на парникови газове и изразходват огромно количество вода, допълват те.
"Продължавайки връзката си с Coca-Cola, олимпийското движение рискува да стане съучастник в засилването на глобалната епидемия от лошо хранене, разрушаване на околната среда и изменение на климата", пишат авторите.
"Време е Международният олимпийски комитет (МОК) да прекъсне връзките си с Coca-Cola в интерес на спортистите, зрителите и планетата", заявиха експертите. | БГНЕС