Volvo обяви, че отчита загуба в размер на 1,2 милиарда долара поради американските мита и забавяния в производството, които засягат двата най-нови модела електромобили на компанията.
„Поради вносни мита компанията понастоящем не може да продава Volvo ES90 с печалба в САЩ, а маржовете на ES90 са под натиск и в Европа по същата причина“, заяви автомобилният производител пред инвеститорите.
В САЩ Volvo трябва да се справя с 25% вносно мито, определено от американския президент Доналд Тръмп през април, предаде АФП.
Volvo Cars, собственост на китайската автомобилна група Geely, планираше да продава луксозния си седан ES90 в САЩ от следващата година на цена, започваща от около 75 000 долара.
Той трябваше да се присъедини към изцяло електрическия SUV Volvo EX90, чиято продажба започна тази година от 81 000 долара.
Компанията обаче съобщи, че забавянето на пускането на EX90 и допълнителните разходи за разработка, както и митническите бариери за продажбата на ES90, означават, че „ние преоценихме прогнозите за обема на продажбите на тези два автомобила“ и ще трябва да поемем непарична загуба от обезценка.
Еднократната непарична загуба от обезценка в размер на 11,4 милиарда шведски крони (1,2 милиарда долара) ще бъде отчетена през второто тримесечие на 2025 г.
Финансовият директор на автомобилния производител Фредрик Хансон каза, че митата и забавянията в производството са „довели до по-ниска от планираната рентабилност на жизнения цикъл“.
Volvo произвежда автомобили в няколко завода по целия свят, включително в Южна Каролина в САЩ, както и в Швеция и Китай.
Изпълнителният директор на компанията Хакан Самуелсон заяви в началото на април, че Volvo ще увеличи производството на автомобили в завода в САЩ и вероятно ще премести производството на ES90 там.
В края на май компанията обяви, че съкращава 3000 работни места, около 15% от персонала си в офисите, като почти половината от тях са в Швеция. | БГНЕС