Водка Мастърс 2025: Коя водка покори върха?

Снимката е илюстративна.

Именно върху това стъпи конкурсът Дъ Водка Мастърс 2025, за да отличи най-качествените и иновативни предложения на пазара.

Въпреки лек спад в обемните продажби и застой в стойността, водката остана най-продаваното спиртно питие в САЩ през 2024 г., съобщи The Spirits Business. Категорията отчете понижение от 1,1% до 74,1 милиона кашона от по девет литра и стабилни приходи от 7,2 милиарда долара. Макар процентните промени да не изглеждат впечатляващи, устойчивостта на водката на такова ниво показва нейната дълголетна позиция. Именно върху това стъпи конкурсът Дъ Водка Мастърс 2025, за да отличи най-качествените и иновативни предложения на пазара.

Журито, съставено от три екипа експерти по напитки, се събра в The Singer Tavern в Лондон, за да оцени десетки образци в различни ценови категории и стилове. При премиум сегмента (15–27 долара) „Three Sixty Vodka“ заслужи злато заради „чист и свеж аромат с копър и анасон“ и „масивно тяло, подходящо за разнообразни миксове“. Второто злато отиде при Smirnoff No. 21 заради „кремообразен нос, мек вкус и добре интегриран алкохол“.

В суперпремиум категорията (21–30 долара) „Kakira Vodka“ грабна медал „Master“ заради „елегантен баланс с нотки на бриош, цитрус и деликатна сладост“. В ултра-премиум класа (над 31 долара) журито отличи шест водки с престижния „Master“. Сред тях бяха „Król I Luxury Organic Vodka“ – с „чист и увлекателен аромат“ и „кремообразна, кадифена текстура с билкови и цитрусови акценти“, както и „Kiyokawa Vodka“, похвалена за „силен вкус, копринено усещане и нотки на ванилия“. „Chopin Family Reserve Vodka“ бе определена като „изключително кремообразна и елегантно сладка“.

Сред впечатляващите образци се откроиха още „Drylaw Organic Garnacha Vodka“ с „средиземноморски характер“ и „Shroton Fair Vodka – 13 Botanicals“ заради „плодов вкус с фурми и стафиди“. „Jo Vodka – The Purist“, създадена от парфюмеристката Джо Малоун, спечели с „гладка, класическа и изтънчена структура“. Общо 16 златни медала и 6 сребърни допълниха тази категория.

Журито отбеляза, че производителите „разширяват границите“ и връщат „личността“ на водката, без да губят елегантността ѝ. Това се видя и в специалните категории – от царевична и житна база, през ръжена и оризова, до органични и микродестилерийни водки. „Sawasdee Jasmine Rice Vodka“ бе отличена с „Master“ заради аромати на „карамелен пуканки и леко шоколадово препечен ориз“, докато „Khaohom Jasmine Rice Vodka“ спечели злато за „перфектен баланс“.

В раздела „Органична водка“ журито даде четири златни медала, сред които на Cashmir Vodka за „димна нотка и бял прасковен аромат“. В категорията „Най-гладка“ „Newport Vodka“ спечели „Master“ с „тежко и плътно тяло с маслено-мек вкус“.

В регионалните категории „Lithuanian Vodka Gold“ на MV Group взе „Master“ заради „изключителна минералност и прецизен финал“. В сегмента „Останал свят“ „Vodka Innit“ бе отличена за „баланс между сладост и свеж цитрус“.

При овкусените и инфузирани водки Absolut доминира с три „Master“ медала – за „Hunni“, „Nights Orange Peel“ и „Nights Smoky Piña“. Те впечатлиха с „медена експресивност“, „сочен портокал“ и „тропическа сладост с лека горчивина“.

В крайното препитване за титлата Vodka Taste Master победител стана „Król I Luxury Organic Vodka“, призната за върхов образец в ултра-премиум сегмента.

„След десетилетие на възход за джина, водката отново се връща в центъра на вниманието – и то с пълно право“, заключи журито. |БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон