Великобритания ще започне да национализира железопътните оператори от май

Връщането на всички железопътни оператори в страната в публична собственост е сред основните политики на министър-председателя Киър Стармър.

Лейбъристкото правителство в Обединеното кралство ще извърши първата повторна национализация на частен железопътен оператор. 

Това обяви транспортният министър Хайди Александър.

Връщането на всички железопътни оператори в страната в публична собственост е сред основните политики, които министър-председателят Киър Стармър започна след преизбирането на партията му преди пет месеца.

Пътуващите с влак във Великобритания страдат от чести отменяния на пътуванията им, както и от високите цени на билетите, предаде АФП.

„Твърде дълго британската общественост трябваше да се примирява с железопътни услуги, които просто не функционират. Сложната система от частни железопътни оператори твърде често е подвела своите потребители“, заяви министърът на транспорта.

Александър каза, че Югозападната железница, предлагаща пътувания между Лондон и градове в Южна Англия, ще бъде първата, която ще се прехвърли в частна собственост през май.

Това ще бъде последвано от още два оператора, обслужващи английски градове до края на 2025 г.

Въпреки прехвърлянето се очакват по-високи цени на билетите за пътниците от март въз основа на годишно изчисление на правителството.

Александър заема поста от няколко дни, след като замени Луиз Хей, която подаде оставка на 29 октомври.

Това се случи след разкритията, че преди да стане депутат, тя се е признала за виновна в криминално престъпление.

Хей също така наблюдаваше напредъка на новата британска високоскоростна железопътна линия HS2, която е затънала в противоречия, след като предишното консервативно правителство премахна ключови участъци от железницата поради нарастващите разходи.

Четири от 14-те оператора в Англия вече се управляват от държавата поради лоши резултати през последните години.

Основните железопътни оператори в Шотландия и Уелс, където транспортната политика се ръководи от автономните администрации в Единбург и Кардиф, също са държавни.

Правителството обяви, че ще успее да избегне плащането на компенсаторни такси на железопътните оператори, тъй като всички настоящи договори ще изтекат до 2027 г.

Приватизацията на железопътния транспорт се осъществи в средата на 90-те години на миналия век по времето на консервативния министър-председател Джон Мейджър, но железопътната мрежа остана публична, управлявана от Network Rail. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон