Великобритания се отказа от искането за достъп до потребителските данни на Apple

Британското правителство настояваше технологичният гигант да създаде „задна вратичка“, чрез която властите – например органите на реда – да могат при необходимост да следят качената от потребителите информация.

Великобритания се е отказала от искането си за достъп до криптираните данни на потребителите на Apple – въпрос, който породи напрежение между Лондон и Вашингтон, заяви във вторник директорът на американското разузнаване Тулси Габард.

Британското правителство настояваше технологичният гигант да създаде „задна вратичка“, чрез която властите – например органите на реда – да могат при необходимост да следят качената от потребителите информация.

Габард подчерта, че подобно искане „би позволило достъп до защитените криптирани данни на американски граждани и би застрашило нашите граждански свободи“.

Много технологични компании залагат именно на криптирането на съобщения и съдържание като гаранция за поверителност, а предоставянето на достъп на властите отдавна се разглежда като недопустимо.

Според Габард, след месеци на работа с президента Доналд Тръмп и вицепрезидента Джей Ди Ванс, Лондон се е съгласил да оттегли мандата си.

От британското вътрешно министерство отказаха коментар пред AFP с думите: „Не коментираме оперативни въпроси.“

През февруари Apple спря да предлага на британските си потребители най-високото ниво на защита – функцията Advanced Data Protection (ADP). Тя осигурява, че единствено собствениците на акаунта имат достъп до съдържанието – снимки, документи и други файлове в iCloud – чрез пълно криптиране.

По целия свят полицейските власти твърдят, че криптирането може да прикрива престъпници, терористи и педофили дори когато органите разполагат с легална заповед за разследване. От своя страна защитниците на гражданските права и специалисти по киберсигурност хвалят криптирането като надеждна защита срещу неправомерно следене от държавата и срещу хакерски атаки.

Apple неведнъж е заявявала, че никога не е създавала и няма да създаде „задна вратичка“ или „главен ключ“ за своите продукти и услуги. | БГНЕС, АФП

Последвайте ни и в google news бутон