Рекорден брой електромобили са регистрирани в Западна Европа през последното тримесечие

Близо 600 000 електромобила с батерии (BEV) излязоха на пътя между април и юни.

Рекорден брой електромобили са регистрирани в Западна Европа между април и юни, тъй като на пазара се появиха по-достъпни автомобили, задвижвани с батерии. Това показва ново проучване.

Близо 600 000 електромобила с батерии (BEV) излязоха на пътя през последното тримесечие, което доведе до ръст в продажбите, които през миналата година нарастваха по-бавно от предварителните прогнози, съобщи в. „Гардиън“.

Рекордното разпространение, което вероятно ще бъде надминато през текущото тримесечие, се дължи на появата на по-достъпни BEV на пазара и ускоряването на продажбите в Южна Европа, заяви Матиас Шмид, автомобилен анализатор от Берлин.

„Електрическите автомобили стават по-достъпни и по-привлекателни за частните потребители за първи път. Преди това те бяха предназначени само за корпоративни потребители, шофьори на служебни автомобили“, каза Шмид.

Макар че електромобилите са много по-евтини за поддържане от бензиновите си еквиваленти, те често се предлагат на по-висока цена. Въпреки това, появата на по-малки и по-евтини модели се счита за важна стъпка в убеждаването на купувачите с по-ниски доходи да преминат от автомобили, задвижвани с изкопаеми горива.

Европейските автомобилни производители, като Stellantis, собственик на Citroën, и Renault, започнаха да въвеждат по-достъпни модели, за да привлекат потенциални купувачи, чувствителни към цената, и да намалят средните емисии на автомобилите си в съответствие с регламентите на ЕС.

Продължаващото разгръщане на мрежата за зареждане в цяла Европа също спомага за премахване на тревогата на някои потенциални собственици относно пробега: така се нарича притеснението на шофьорите дали ще успеят да намерят зарядна станция по време на пътуването си.

В резултат на това се прогнозира, че тримесечните продажби в Западна Европа ще надхвърлят 600 000 за първи път между юли и септември, отчасти благодарение на пускането на пазара на нови регистрационни номера във Великобритания през септември, което традиционно стимулира продажбите.

Продажбите на електромобили, произведени в Китай, също нарастват в цяла Европа, особено тези, произведени от BYD, която се състезава с Tesla на Илон Мъск за титлата на най-големия производител на електромобили в света и се фокусира върху продажбите в Обединеното кралство, Испания и Италия.

Една четвърт от автомобилите BYD, изпратени в Европа, се озовават на британските пътища, посочи Шмид. ЕС въведе мита до 35% за електромобилите, произведени в Китай, в края на 2024 г., след едногодишно разследване за субсидии, което не беше последвано от Обединеното кралство. В момента един от всеки 10 електромобила на европейските пътища е произведен в Китай.

В последните месеци на годината се очаква възстановяването на схемата за социален лизинг във Франция, в комбинация с повторното въвеждане на схемата за субсидии за електромобили от правителството на Обединеното кралство – която ще намали цената на някои електромобили с до 3750 паунда – също да доведе до увеличение на продажбите.

Във Великобритания обаче отстъпка до 10% ще бъде достъпна само за „най-екологичните“ автомобили и тези с цена под 37 000 паунда. Това означава, че нито автомобилите Tesla – чиято цена започва от около 40 000 паунда – нито китайските автомобили от производители като BYD ще отговарят на условията. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон