Продажбите на леки автомобили в Китай нараснаха за трети пореден месец през април

Продажбите на леки автомобили възлизат на 1,78 млн. броя през миналия месец.

Продажбите на автомобили в Китай през април нараснаха за трети месец с 14,8 % спрямо година по-рано, тъй като субсидираните от правителството търговски сделки с автомобили смекчиха въздействието на американските мита върху настроенията на потребителите.

Продажбите на леки автомобили възлизат на 1,78 млн. броя през миналия месец, а за първите четири месеца на 2025 г. са се увеличили с 8,2% спрямо същия период на предходната година до 6,97 млн. броя.

Това сочат данните на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).

Продажбите на електромобили и plug-in хибриди, известни под общото наименование „нови енергийни превозни средства“, са се увеличили с 33,9% на годишна база. Те съставляват 50,8% от общите продажби на коли през миналия месец.

Правителствената схема, която предоставя по-големи субсидии за замяна на стари автомобили с нови електромобили, отколкото за бензинови превозни средства, е обхванала 2,71 млн. автомобила към 24 април, сочат официалните данни. Това смекчава въздействието върху доверието на китайските потребители, тъй като увеличаването на американските мита върху китайския износ нарушава търговията между двете най-големи икономики в света.

Износът на автомобили се понижи с 2,2% през април спрямо година по-рано, разширявайки спада от 8% през март, сочат данните на CPCA.

Според асоциацията обаче за местните купувачи системите за автоматизирано шофиране избледняват като катализатор на продажбите.

Фокусът на продължаващата от години ценова война на най-големия автомобилен пазар в света се измести към функциите за автоматизирано шофиране от следващо поколение, след като през февруари BYD обяви, че ще предлага своята система за подпомагане на водача „God's Eye“ като безплатно стандартно оборудване в цялата си гама.

Но устремът за популяризиране на системите за подпомагане на водача охладнява след правителствената репресия срещу маркетинговите термини, използващи „умен“ или „автономен“ за описание на техните технологии, след фаталната катастрофа с участието на седана Xiaomi SU7 през март.

Електромобилът се запали след удар в циментов стълб, секунди след като водачът се опита да поеме контрола от системата за асистирано шофиране на колата. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон