Компанията ще „оптимизира персонала си в световен мащаб“, като операцията „ще засегне 10 000 служители (5000 в Япония и 5000 в чужбина) в консолидираните предприятия“, „предимно“ през финансовата 2025 година, която започна в началото на април, се посочва в съобщение на групата, цитирано от АФП.
Към края на март Panasonic имаше около 228 400 служители. Тези съкращения ще бъдат осъществени „в съответствие със законите, правилата и трудовото законодателство на всяка страна и регион“.
Пионер в областта на електронните уреди, от оризварки до видеомагнетофони, японският концерн се превърна в световен гигант в производството на домакински уреди през втората половина на XX век. Днес той разширява дейността си в областта на батериите.
Концернът „ще направи задълбочен преглед на оперативната ефективност“ на всеки клон и дъщерно дружество, „ще преоцени броя на необходимите организации и персонал“ и „ще насърчи прекратяването на дейности, които са на загуба и нямат перспективи за подобряване на печалбата, както и интегрирането и закриването на обекти“.
Благодарение на тези усилия за преструктуриране Panasonic възнамерява да подобри печалбата си с най-малко 150 милиарда йени (918 милиона евро), от които 70 милиарда чрез „оптимизиране на персонала“. Без да се отчита обаче въздействието на американските мита. | БГНЕС