Днес за първи път заседава Общественият съвет към Комисията за защита на конкуренцията. Още когато изслушваха кандидатурата ми за шеф на КЗК в парламентарната икономическа комисия, анонсирах своята идея за създаване на такъв Обществен съвет.
Това заяви Росен Карадимов, председател на Комисията за защита на конкуренцията, предаде репортер на БГНЕС.
В Обществения съвет към регулатора, който е консултативен орган, са представени всички национално признати работодателски организации, двата национални синдиката, сдружения на потребителите и експерти. „Целта ни е основно да отворим и да провокираме обществения интерес и разбиране за значимостта на конкретната среда и изобщо за разбирането на икономиката", обясни Карадимов. Общественият съвет ще консултира КЗК по актуалната проблеми, а ръководството на регулатора е "абсолютно убедено, че постигането на целите на пазарната икономика е възможно не само с мерките на регулацията, колкото с обществения консенсус".
Важна задача на Комисията за защита на конкуренцията е работа в рамките на прехода към еврото, допълни Карадимов. Комисията има голяма набор от инструменти и институти. "Молбата е за консултация, съвет и целево обсъждане, така че така да бъдат комбинирани тези институти, за да постигнем максимално добрия ефект за пазара, потребителя, за конкуренцията, за бизнеса, за хората. Това нещо не може и не бива да бъде направено от членове на комисията, изолирани в кабинети", заяви Карадимов. И анонсира, че освен стартиралите анализи в сферата на храните и медикаментите, се планират секторни анализи във финансовия сектор и телекомуникациите.
Любослав Костов, директор на ИССИО към КНСБ коментира, че надеждата на синдиката е мерките да бъдат видими. "Винаги ще има опити за спекула, но колкото сме по-обединени, толкова е по-пазарна икономиката. Тук се работи ежедневно на терен с всички регулатори. Ние като синдикат ще работим и ще помагаме. Ние гледаме и добрия и лошия опит и се стараем да извличаме само доброто", допълни Костов. От синдиката се заканиха да следят изкъсо за движението на цените от малката потребителска кошница. I БГНЕС