Здравната каса (НЗОК) стартира sms и Viber известяване на гражданите за статуса на техните протоколи, с които се предписват лекарствени продукти, заплащани от НЗОК/РЗОК.
По същия начин ще бъдат уведомявани и хората с увреждания за издадените ЛКК протоколи и заявления за отпускане на помощни средства и ремонти и за издадените от НЗОК/РЗОК одобрения по постъпилите заявления, предаде репортер на БГНЕС.
Временно изпълняващият длъжността управител на НЗОК Момчил Мавров заяви на пресконференция, че основна цел на Касата не е самоцелно закупуване и заплащане на здравни услуги и медикаменти, включени по закон в пакета здравни дейности, които се осигуряват на населението, а непрекъснатото осъвременяване и подобряване на здравното информиране на населението във всичките му форми.
"Не можем да говорим да съвременно здравеопазване без пълна дигиталицация на процесите", каза той и подчерта, че НЗОК има възможността и ще се стреми да разширява обхвата на електронните услуги.
Мавров е категоричен, че информираността на гражданите е от първостепенно значение за НЗОК.
Съобщенията ще се генерират автоматично, което води до минимизиране на всички грешки без забавяне във времето за уведомяване, като услугата ще стартира от 2 септември тази година. С нея се гарантира, че пациентът винаги ще има осигурен достъп и че винаги информацията ще стигне до него.
А това, което ще гарантира, че тези sms и Viber известията не са фалшиви, е, че има лого на НЗОК, когато се получава съобщението, с абревиатура на НЗОК и валиден номер на съответното заявление. Няма да има прикачени файлове и линкове.
Първо, системата ще проверява дали може да изпрати известие по Viber, чак след това ще се ориентира към изпращане на текстово съобщние.
Гражданите, обаче, все пак трябва да бъдат изключително внимателни за всички електронни услуги, които като цяло се получават от държавата.
В момента се финализират тестовете на системата.
Шефът на Касата отбеляза, че този проект е пилотен и въобще не е бил планиран. По думите на Мавров обхватът на услугите ще се разширява постоянно. Попитан кога услугата ще обхване и други таргет групи, той отговори, че това ще стане възможно най-скоро, като добави, че на следващ етап ще бъдат обхванати точно профилактичните прегледи.
На въпроса колко са пациентите, които получават лекарства с протоколи и за кои заболявания, Мавров обясни, че такива се получават за всички хронични заболявания и за почти всички редки заболявания. Общият брой на пациентите е около 700 хиляди. | БГНЕС