Швейцарският хранителен гигант „Нестле“ ще инвестира 1 млрд. долара в Мексико през следващите 3 години, за да разшири дейността си в страната.
Това заявиха мексиканският президент Клаудия Шейнбаум и ръководството на компанията, предаде АФП.
„През следващите 3 години те ще направят инвестиция в размер на един милиард долара, за да увеличат производството на различни продукти в нашата страна“, каза Шейнбаум във видеоклип, публикуван в социалните медии, в който тя се появи заедно с представители на „Нестле“.
Президентът заяви, че инвестицията е част от правителствената програма „План Мексико“, която има за цел да замени китайския внос в страната с местно производство, за да укрепи мексиканския и северноамериканския пазар.
„Това е чудесна възможност да засилим доверието в Мексико, неговото правителство и големите възможности, които Мексико предлага на целия свят“, каза във видеото Фаусто Коста, генерален мениджър на „Нестле Мексико“.
Съобщението идва дни преди крайния срок, определен от президента на САЩ Доналд Тръмп, който заплаши да наложи 25% мита върху мексиканския внос в САЩ от 1 февруари.
Северната съседка на Мексико е безспорно най-големият му търговски партньор, като през 2023 г. ще получи 83% от общия обем на износа му на стойност над 490 млрд. долара. | БГНЕС