Панталон от изкуствена кожа, тъмен деним, риза на райета и полиестерен оувърсайз суитчър с щампа. Почти всеки има подобен набор от дрехи в гардероба, които периодично подменя, подарява към по-малкия брат/сестра или просто се чуди кога да облече.
Екип на БГНЕС и Cantarelli летя до Нидерландия, за да разтършува щандовете на модния панаир Modefabriek 2024 в търсене на отговори за това дали личният моден консултант ще се справи с вечния въпрос „какво да облека днес“, дали се увличаме по „бързата мода“ и как да модният бизнес би могъл да е „етичен“.
Изложението в Амстердам е своеобразна комбинация от стотици местни и чужди марки, колекции, изложби, магазини, разговори, прогнози и тенденции в модната индустрия. Част от посетители идват, за да подменят изцяло гардеробите си, други, за да установят работни контакти, трети – да „откраднат“ идея.
„Използваме само естествени материали. Използваме памук и всички естествени материи, които купувачът харесва, които са му удобни и които са модерни”, сподели мениджърът за международни продажби на „Olsen” Индо Киек.
Името „Olsen” е сравнително младо – датира от 1995 година и се представя в над 20 държави, но историята на бранда започва в далечната 1901 година в Хамбург.
Според Индо Киек успехът се крие в това, че те не опитват да имитират или да се представят за друг. „Освен това имаме своето наследство. Оценяваме нашите клиенти, обичаме нашите клиенти и правим дрехи за тях”, уточни Киек.
Според него тайната в запазването на бранда толкова дълго време се дължи на хората, които стоят зад него. „Винаги казваме компанията на първо място, но това всъщност означава хората да бъдат на първо място”, смята той.
На въпрос дали личният моден консултант може да реши проблема с многото дрехи в гардероба, които само висят на закачалка, Киек е категоричен:
„Модата е нещото, което чувстваш. Нуждаеш се от дрехи, но мисля, че модният консултант може да реши този проблем. Редовният клиент обикновено знае какво иска, но когато продавачът и купувачът имат диалог, тогава се получава най-добрият резултат“.
Индо Киек е категоричен, че хората трябва да полагаме грижа за природата и планетата. Според него трябва да се знае как се произвеждат дрехите.
„Мисля, че младото поколение е по-осъзнато и натискът идва именно от тях. Важно е всички да го осъзнаят”, смята Киек. /БГНЕС