Датският производител на играчки Lego, най-големият в света, отчете рекордни продажби за първата половина на годината и продължава да увеличава пазарния си дял, заяви главният изпълнителен директор Нилс Кристенсен в интервю за АФП.
„През последните години успяваме да растем по-бързо от пазара и да печелим пазарен дял доста последователно. Не смятам, че сме стигнали тавана“, каза Кристенсен.
През първите шест месеца на годината глобалният пазар на играчки се е разширил с 6,9%, а Lego е увеличила пазарния си дял с почти двойно по-висок темп. Нетната печалба на компанията е нараснала с 10% на годишна база, достигайки 9 милиарда датски крони (1,39 млрд. долара), а приходите са скочили с 12% до рекордните 34,6 милиарда крони — шести пореден ръст за първо полугодие.
Компанията отбелязва двуцифрен ръст на продажбите в САЩ, където продуктите идват основно от завода ѝ в Мексико, а новата фабрика във Вирджиния е в процес на изграждане. За разлика от конкурентите си Hasbro и Mattel, Lego не е била засегната от въведените от Доналд Тръмп мита върху вноса.
Кристенсен отдава успеха на широкото продуктово портфолио — само през първата половина на годината компанията е добавила 314 нови комплекта, както и на силния бранд, успешните франчайзи като Lego Star Wars и Harry Potter, партньорствата с платформи като Fortnite и откриването на 24 нови магазина, с което общият им брой по света достига 1 079.
Компанията, основана през 1949 г. от Оле Кърк Кристенсен, остава семейна собственост и е утвърдена като световен лидер в индустрията. | БГНЕС