Кои европейски компании ще спечелят от по-силния долар

Европейските компании, които получават значителна част от приходите си от Съединените щати, но поддържат относително ниска експозиция на северноамерикански активи, са склонни да се представят добре, когато доларът се засилва.

Тъй като еврото отслабва след победата на Доналд Тръмп, група европейски фирми с високи приходи от САЩ и ниска експозиция на активи могат да спечелят от по-силната доларова среда, се казва в анализ на „Евронюз“.

Тъй като еврото поевтинява до най-слабото си ниво спрямо долара от повече от година насам, подтикнато от победата на Тръмп на президентските избори, някои европейски компании може да се окажат готови за неочаквани печалби.

Победата на Тръмп, в съчетание с републиканския контрол над Конгреса, проправи пътя за потенциална промяна на политиката: по-високи мита, увеличаване на разходите за отбрана и преоценка на чуждестранната помощ - всички тези мерки предизвикват вълни на световните пазари.

В този променящ се икономически пейзаж Bank of America обърна внимание на избрана група европейски компании, които са уникално позиционирани да се възползват от по-силния долар. Тези фирми предлагат на европейските инвеститори както хеджиране срещу слабостта на еврото, така и буфер срещу несигурността на политическите промени от ерата на Тръмп.

Европейски победители в условията на силен долар: Кой печели и защо?

Европейските компании, които получават значителна част от приходите си от Съединените щати, но поддържат относително ниска експозиция на северноамерикански активи, са склонни да се представят добре, когато доларът се засилва.

Този дисбаланс между приходите и активите позволява на тези компании да се възползват от увеличението на приходите от продажби в Северна Америка, като същевременно минимизират излагането на риск от нарастващи разходи за активи в долари. По-силният долар увеличава стойността на приходите, генерирани в САЩ, когато те се конвертират обратно в евро, което пряко повишава приходите на европейските компании със значителни продажби в Северна Америка. Това осигурява повишаване на приходите, без да се налагат корекции в цените или производствените нива.

От друга страна, ниската експозиция на материални активи в САЩ спомага за намаляване на рисковете, свързани с оперативните разходи, свързани с поскъпването на долара. Дружествата с по-ограничени операции в САЩ могат да се съсредоточат върху ползите от по-високите приходи, без да се натоварват с увеличени разходи, като например за недвижими имоти, заплати или регулаторни разходи, които могат да намалят рентабилността. За разлика от тях дружествата със значителна експозиция на активи в САЩ са изправени пред повишена чувствителност към разходите, базирани на долара.

В крайна сметка европейските компании с по-балансирано или минимално присъствие на активи в САЩ могат да избегнат тези предизвикателства, като вместо това се концентрират върху извличането на ползи от по-високите приходи, деноминирани в долари.

Топ 15 на европейските компании, които се възползват от по-силния долар

В доклад, публикуван в четвъртък, стратегът на Bank of America Паулина Стрелинска направи преглед на група европейски компании, които могат да се възползват от силния долар. Тези компании, идентифицирани заради високата си експозиция на приходите в Северна Америка и минималните си материални активи в региона, са подходящи за улавяне на положителните ефекти от валутните печалби, без да понасят значителни оперативни разходи в долари.

Основни европейски бенефициенти от по-силната зелена валута

1. „Ново Нордиск“: Този датски фармацевтичен гигант е начело на списъка с 59% от приходите си от Северна Америка и без материални активи там. Компанията е добре защитена от оперативните разходи, базирани на долара, и може да се възползва от печалбите от конвертирането на валутата.

2. „Бритиш Американ Табако“: БАТ заема второ място с 44% от продажбите си в Северна Америка и без материални активи в региона, което му позволява да се възползва от силния долар, без да изпитва натиск върху разходите, деноминирани в долари.

3. Ferrovial: Испанската инфраструктурна компания реализира 36% от приходите си в Северна Америка, като няма материални активи в региона, което я прави силно чувствителна към ръста на долара, без да е изложена на разходи, свързани с активите.

4. Beiersdorf: Тази германска компания генерира 26% от приходите си в Северна Америка, но няма материални активи в Съединените щати.

5. „Конгсберг“: Норвежката фирма за отбранителни и морски технологии реализира 24% от приходите си в САЩ, но притежава само 3% от активите си там. І БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон