ГВА въвежда задължителни стандарти за наземно обслужване на летище София

Проверките на столичното летище ще продължат ежеседмично, а на летищата във Варна и Бургас – веднъж месечно.

Вече е в сила Специална оперативна процедура за отвеждане на пътници до и от борда на въздухоплавателните средства на летище “Васил Левски” София, с която се преустановява практиката пътници от държави извън ЕС да бъдат прехвърляни през ръкав и после с автобуси до граничен контрол.

Слизането от самолета ще се извършва в близост до ръкава, с директно качване в автобуси, а самите самолети ще бъдат пренасочвани за използване на ръкав при заминаващи полети. Прилагането на новата процедура ще бъде обект на последваща инспекция от ГД ГВА през следващите дни.

В понеделник беше отнет лицензът на „Суиспорт България“ АД за извършване на дейности по наземно обслужване на летище „Васил Левски“ – София. Мярката е в сила за срок до два месеца или до изпълнение на всички препоръки и отстраняване на констатираните несъответствия. 

Заповедта влиза в сила след 14-дневен срок от връчването ѝ, с което се осигурява възможност за реорганизация на обслужването на пътниците от авиокомпаниите, които имат сключени договори със „Суиспорт България“ АД. Възможните мерки за плавен преход бяха обсъдени на работна среща между ГД ГВА и представителите на всички наземни оператори. Минималните стандарти за качество вече са в сила и са подписани от всички наземни оператори. 

Проверките на столичното летище ще продължат ежеседмично, а на летищата във Варна и Бургас – веднъж месечно. Предвижда се и въвеждането на механизъм за наблюдение на удовлетвореността на пътниците, включително с улеснена възможност за подаване на сигнали и жалби. І БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон