Отнемат лиценза на един от наземните оператори заради блокираните пътници на летището в София

Недоволен съм, че трети път се занимавам с наземните оператори и техните проблеми. За мене три е вече прекалено, заяви Караджов.

Временно се отнема лицензът на един от наземните оператори у нас „Суиспорт България“. Това съобщи министърът на транспорта Гроздан Караджов, след инцидента с близо 300 пътници на полет от Лондон, които бяха били блокирани за близо час в "ръкава", свързващ самолета с терминала на летище „Васил Левски“, предаде БГНЕС.

Караджов поиска и оставката на главния секретар на Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА), който е замествал Анелия Маринова.

"Недоволен съм, че трети път се занимавам с наземните оператори и техните проблеми. За мен три е вече прекалено. Българските граждани имат право да получат абсолютно същото обслужване, каквото и в другите аеропорти в света. Отнемането на лиценза на Суиспорт ще стане от ГBA в понеделник, като ще се даде разумен срок тяхната работа да се поеме от останалите оператори. Същото ще последва към всеки наземен оператор, който не си върши работата, заяви Караджов. 

„Вече на два пъти знаете, че имахме проблем с наземните оператори, първо им направихме проверка, предписахме предписания, те не се съобразиха. Втори път им наложихме глоби и в понеделник в 8:30, който мина, на оперативка понеже госпожа Анелия Маринова беше в командировка, възложих на главния секретар на ГВА именно до края на деня да ми даде доклад за всички мерки, които смята ГВА да вземе за обслужването на гражданите и гостите в България. Такъв доклад не ми беше предаден и затова на главния секретар в ГВА му поисках оставката и ще бъде освободен в понеделник. А до края на деня в понеделник трябва да се внесе и втори доклад с това кои са нарушените процедури в ГВА и кои са виновните служители, те също ще понесат своята отговорност“, подчерта Караджов. 

През месец февруари операторът на летището СОФкънект е внесъл искане за минимални условия за качество. За съжаление към днешна дата такива няма сключени, това от февруари месец е останало по бюрата на ГВА и всъщност отговорност от тези служители ще има от другата седмица, уточни министърът.

Ще има и още промени в системата на летището.

"На първо време всички самолети, които кацат от трети страни, извън Шенген, ще спират на ръкава, но пътниците ще слизат по стълбичка, така че да се качат веднага в автобусите. Това ще бъде значително подобрение.", обясни Караджов.

За заминаванията остава обслужването с ръкава.

Докато стане готов терминал 3, Караджов е разпоредил на Софткънект да наеме архитектурна фирма, която да провери различните възможности. Единият вариант е да се направи остъклен ръкав, по който нешенгенският трафик да отива до паспортния контрол, или гишетата на Гранична полиция да се качат горе, където слизат хората от ръкава.

Караджов посочи, че проблемът не е бил в гранична полиция, тъй като пътниците от въпросния полет са били обработени само за 8 минути.

Министърът е категоричен, че се свършва с глобите и ще се започне с "истинските наказания".

Анелия Маринова призна, че ГВА не си е свършила работата при контрола на наземните оператори.

На среща в понеделник тя трябва да представи доклад пред Караджов. Може да се стигне до още оставки, подчерта той. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон