„Гладиатор II“ спечели 87 млн. долара, счупвайки рекорда на Ридли Скот за отваряне на боксофиса

Филмът започна да се прожектира в 63 територии в края на миналата седмица, включително в Обединеното кралство, където събра 11,4 млн. долара от 722 места.

„Гладиатор II“ ще забавлява зрителите в САЩ, Канада и Китай едва на 22 ноември, но през уикенда отбеляза най-високия международен дебют за филм на Ридли Скот – 87 млн. долара.

Филмът започна да се прожектира в 63 територии в края на миналата седмица, включително в Обединеното кралство, където събра 11,4 млн. долара от 722 места. Особено силно е представянето му и във Франция – 10,3 млн. долара от 729 места, съобщи в. „Гардиън“.

Въпреки това този старт е малко по-слаб от този на февруарския блокбъстър „Дюн: Част втора“, който през първия си уикенд събра 97 млн. долара на международно ниво. В същото време „Отвътре навън 2“ на Pixar е спечелил 140 млн. долара за същия период, а „Дедпул и Върколака“ на Disney – 233 млн. долара.

Това обаче е значително повече от филма „Фюриоза: Сага за „Лудия Макс“, който спечели 30 млн. долара в международен план през първия си уикенд, и от екшън комедията на Райън Гослинг и Емили Блънт „Каскадьорът“ – 36,7 млн. долара.

Актьорският състав и екипът на „Гладиатор II“ бяха на едноседмично глобално турне, което завърши с прожекция, на която присъства крал Чарлз III в Лондон миналата седмица. Филмът си партнира и с десетки международни марки, за да се популяризира, включително с марка мексикански бисквити, с обществения транспорт на Рим и с кампания на германската банка VR.

В Австралия в магазините за десерти „Оливър Браун“ се предлагаше лимитирана серия от пудинги и напитки с високо съдържание на шамфъстък, наречена „Императорска колекция“. Междувременно парижката верига French Coffee Shop предлага лате „Гладиатор II“ със солен карамел .

Надеждите са големи, че закъснялото продължение на Скот може да увеличи световния боксофис за последния месец и половина на годината, след разочароващите резултати на „Венъм: Последният танц“ и комедията на Скалата „Код: Червено“, които излязоха по кината по света миналата седмица.

„Гладиатор II“ ще излезе на екран в САЩ в един и същи ден с дългоочаквания мюзикъл „Злосторница“. Това кара някои да очакват битка за първото място в стил Барбенхаймер – въпреки че двойните премиери вероятно няма да са толкова популярни. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон