Френски медийни групи ще съдят Google за 1 млрд. евро

Седем френски медийни групи планират да заведат дело срещу Google за над 1 млрд. евро за предполагаеми антиконкурентни практики в онлайн рекламата.

Професионалната информационна служба Mind Media заяви, че седемте групи, представляващи общо 22 компании, са започнали или са на път да започнат съдебни действия.

Този ход идва, след като през юни 2021 г. френският орган за защита на конкуренцията глоби Google с 220 млн. евро за облагодетелстване на собствените ѝ услуги в сектора на онлайн рекламата.

„Google очевидно е призната за виновна за антиконкурентно поведение. Френският орган за защита на конкуренцията заяви, че в продължение на години Google е фаворизирала собствените си решения в ущърб на тези на своите конкуренти“, заяви изпълнителният директор на Figaro Марк Фейе, цитиран от АФП.

Фьойе смята, че неговата група е „жертва на това с технологичната система, която е използвала“ и затова търси „компенсация“.

Ищците са Le Figaro, SIPA/Ouest-France, Prisma Media, Les Echos-Le Parisien, Adevinta/Leboncoin, CMA Media и спортният всекидневник L'Equipe.

Първоначалните изслушвания за определяне на графика на съдебния процес се проведоха в началото на септември в търговския съд в Париж, а производството може да продължи от две до три години.

Рекламните практики на Google са обект на разследвания или производства и във Великобритания, ЕС и САЩ.

В началото на септември британският орган за защита на конкуренцията заключи в предварителни заключения, че Google използва „антиконкурентни практики..., които биха могли да навредят на хиляди издатели и рекламодатели в Обединеното кралство“.

Вицепрезидентът на Google за глобалните реклами Дан Тейлър твърди, че делото „почива на погрешни тълкувания“ на сектора.

Компанията майка Alphabet наскоро съобщи, че приходите от онлайн рекламни търсения са се покачили до 48,5 млрд. долара през второто тримесечие на тази година. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон