Ферари отчете рекордна печалба от над 1,5 млрд. евро през 2024 г.

Печалбата е нараснала с 21% спрямо предходната година до 1,53 млрд. евро, надминавайки прогнозата на анализаторите, анкетирани от Factset, за 1,46 млрд. евро.

Италианският производител на луксозни автомобили Ферари обяви поредните си рекордни резултати, като нетната печалба нарасна до над 1,5 млрд. евро за 2024 г., предаде АФП. 

Главният изпълнителен директор Бенедето Виня потвърди по време на конферентен разговор, че Ферари ще пусне на пазара първия си изцяло електрически автомобил на 9 октомври - един от шестте нови модела, представени тази година.

Печалбата е нараснала с 21% спрямо предходната година до 1,53 млрд. евро, надминавайки прогнозата на анализаторите, анкетирани от Factset, за 1,46 млрд. евро.

Само за четвъртото тримесечие нетната печалба се покачи с 31% спрямо периода на предходната година до 386 млн. евро, също надминавайки прогнозите. 

Приходите за цялата година достигнаха 6,68 млрд. евро, надминавайки собствената цел на Ферари от над 6,55 млрд. евро.

Въпреки това компанията е продала само 89 автомобила повече в сравнение с предходната година, като доставките са се увеличили с едва един процент до 13 752.

„Качеството на приходите над обемите - вярвам, че това най-добре обяснява изключителните ни финансови резултати през 2024 г., благодарение на силния продуктов микс и нарастващото търсене на персонализации“, каза Виня в отчета за приходите. 

„Върху тези солидни основи очакваме по-нататъшен стабилен растеж през 2025 г., който ще ни позволи да постигнем с една година по-рано високата граница на повечето от нашите цели за рентабилност за 2026 г.“, добави той.

Съгласно стратегическия план, приет през юни 2022 г., Ферари прогнозира оборот до 6,7 млрд. евро до 2026 г., подхранван от пускането на 15 нови модела през периода 2023-2026 г.

По време на разговора Виня също така разкри, че много собственици на луксозните автомобили се връщат за още.

„През 2024 г. продадохме приблизително 81% от новите си автомобили на съществуващи клиенти на Ферари и 48% на клиенти, които в момента притежават повече от едно Ферари“, каза изпълнителният директор.

Европа, Близкият изток и Африка останаха основните пазари на компанията през миналата година, като общо бяха доставени 6204 автомобила, което е с 2% повече от предходната година.

Доставките за континентален Китай, Хонконг и Тайван са намалели с 22% до 1162 единици.

Те се увеличиха с 5% в Северна и Южна Америка до 4 003 броя и с 4% в останалата част на Азиатско-тихоокеанския регион до 2 383 броя.

„Географското разпределение отразява стратегията на компанията за разпределение на продажбите с цел запазване на ексклузивността на марката“, се казва в изявлението на компанията. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон