Италианската марка за луксозни облекла Fendi съобщи, че Пиер-Еманюел Анжелоглу е назначен за неин нов главен изпълнителен директор, считано от 1 юни.
Световният лидер в производството на луксозни облекла заяви, че Анжелоглу ще наследи Серж Бруншвиг, който след шест години на поста "ще поеме нови отговорности в рамките на групата LVMH, които ще бъдат обявени скоро", предаде АФП.
Анжелоглу остава управляващ директор на LVMH Fashion Group, която обединява групите марки, сред които Celine, Givenchy, Loewe, Kenzo, Marc Jacobs, Patou, Pucci и Rossimoda.
Бернар Арно, главен изпълнителен директор на LVMH, заяви, че групата "би искала да благодари на Серж за приноса му за значителния растеж на Fendi от 2018 г. насам".
LVMH рядко разкрива оборота на своите 75 марки като Louis Vuitton, Dior, Celine и Guerlain.
По време на представянето на годишните резултати през януари обаче Арно посочи, че "Fendi продължава да набира скорост".
"Следващите двигатели на растежа на модните кожени изделия са, по ред на важност, Vuitton, Dior, Celine, Fendi и т.н.", коментира финансовият директор на LMVH Жан-Жак Гион по време на конференция с финансови анализатори.
Марката Fendi е създадена през 1925 г. в Рим.
През 1965 г. марката привлича Карл Лагерфелд, тогава млад германски дизайнер.
Той създава логото на марката - две F, едното обърнато - и остава артистичен директор до смъртта си през 2019 г.
През 2001 г. LVMH става мажоритарен акционер на марката. /БГНЕС