Супермен често спасява света от злодеи, но в най-новата си филмова версия героят има и друга важна мисия – да вдъхне нов живот на зациклилата кино франчайз вселена, предаде АФП.
Новият филм на Джеймс Гън „Супермен“, който тръгна по кината тази седмица, е замислен като рестарт на т.нар. DC Universe – поредицата от супергеройски филми, включваща също Жената чудо и Батман.
През последните години усилията на Warner Bros. и DC Studios бяха засенчени от грандиозния успех на Marvel Cinematic Universe, зад който стои Disney – домът на Железния човек, Тор, Черната пантера и Фантастичната четворка, която също очаква собствено прераждане този месец.
„Warner Bros. инвестира много енергия и средства, за да насочи и обнови DC Studios, а това ще бъде голямото заглавие, което трябва да оправдае тези очаквания“, коментира анализаторът Дейвид А. Грос от Franchise Entertainment Research.
Отговорността пада върху плещите на Джеймс Гън – сценарист и режисьор, получил похвали от феновете на жанра за трилогията „Пазителите на галактиката“ на Marvel.
Реализацията на филма вече се сблъска с някои трудности – включително критики от крайнодесни среди заради коментарите на Гън относно имигрантската същност на Супермен, както и скептицизъм от страна на фенове на предишните филми за Супермен, режисирани от Зак Снайдър.
Самият Гън не се впечатлява от очакванията за финансовия успех на продукцията. „Има ли залог? Да, но не е толкова голям, колкото хората си мислят“, сподели той пред списание GQ. „Чуват се числа, че филмът ще е успешен само ако направи 700 милиона долара, но това е пълна и абсолютна глупост.“
Вълнението около лентата обаче е реално – дори Белият дом публикува постер с фотомонтаж, на който президентът Доналд Тръмп е представен като Супермен с надпис: „СИМВОЛ НА НАДЕЖДА. ИСТИНА. СПРАВЕДЛИВОСТ. АМЕРИКАНСКИЯТ ПЪТ. SUPERMAN TRUMP.“
„Занемарен жанр“
Warner Bros. се надява новата DC вселена да настигне Marvel, която – след години на успехи с поредицата „Отмъстителите“ – напоследък регистрира по-слаби резултати с „Thunderbolts“ и „Captain America: Brave New World“.
Според Грос интересът към супергеройските филми достига връх преди пандемията от Covid-19, а оттогава приходите и ентусиазмът на публиката са в спад. „Наистина жанрът е отслабнал“, коментира той. Въпреки това анализаторът отбелязва, че предварителните отзиви за „Супермен“ са „много добри“.
В главната роля влиза изгряващата звезда Дейвид Коренсует като новия Супермен/Кларк Кент, а Рейчъл Броснъхан („The Marvelous Mrs. Maisel“) играе любимата му Лоис Лейн. Никълъс Холт пък е в ролята на архизлодея Лекс Лутър.
Историята проследява как Човекът от стомана осъзнава извънземния си произход и намира мястото си сред хората. В актьорския състав влизат още герои от комиксите на DC, като Пазителя на мира Зеленият фенер (Нейтън Филиън), който ще получи собствен филм, и въоръжената с боздуган Hawkgirl.
Грос подчертава, че юли е „най-силният месец за кино прожекции“, а прогнозите сочат над 100 милиона долара приходи за премиерния уикенд в Северна Америка.
„Историята на Америка“
DC Studios обаче трябва да преодолее репутацията си на студио, създаващо филми с нееднакво качество, които често не успяват да впечатлят зрителите.
Предишната вълна филми от „DC Extended Universe“ включваше харесвания „Wonder Woman“ (2017) с Гал Гадот, но и провали като „Shazam! Fury of the Gods“ (2023) и слабото представяне на продължението на „Aquaman“ с Джейсън Момоа.
„Резултатите бяха смесени, а студиото харчеше много пари за нови спин-офи, които не успяха да се наложат“, обяснява Грос и посочва „The Suicide Squad“ (2021) – също режисиран от Гън – като пример.
Последните филми със Супермен, в които участваше Хенри Кавил и които бяха режисирани от Зак Снайдър, се радваха на относителен успех, докато „Justice League“ – опитът на DC да повтори ефекта на „Отмъстителите“ – се оказа голям финансов провал.
Феновете на Снайдър разпространяват негативни коментари за новия „Супермен“, изразявайки надежда, че рестартът ще се провали от лоялност към старите филми.
Критиките се засилиха и след като крайнодесни коментатори реагираха срещу представянето на Супермен като имигрант, обвинявайки филма, че е „прекалено прогресивен“.
Гън отговори на нападките пред вестник The Times: „Супермен е историята на Америка – за хората, които идват от други места и изграждат страната.“ Той допълни: „Разказвам история за човек, който е уникално добър, а в момента точно това ни е нужно.“
В крайна сметка скоро ще стане ясно дали визията на Гън и излъчването на Коренсует ще се окажат суперсилата, от която DC Studios се нуждае – или ще се превърнат в неговата Криптонит. |БГНЕС