Decathlon продава дял от бизнеса си в Китай

Компанията е активна в страната от над 30 години и има над 200 магазина.

 

Decathlon продава дял от бизнеса си в Китай. Френският търговец на спортни стоки работи с консултанти и е привлякъл първоначален интерес от потенциални инвеститори.

Един от ключовите въпроси остава размерът на дела, като се предполага, че някои страни искат повече от миноритарен дял, съобщи Fashion Network.

Бизнесът на Decathlon в Китай се оценява на над 1 милиард долара. Въпреки това, компанията може в крайна сметка да се откаже от продажбата или да проучи алтернативни стратегии за подкрепа на експанзията си в Китай.

Представител на Decathlon отказа да коментира евентуалната продажба на дял, но подчерта ангажимента на марката към дългосрочно развитие в Китай.

"Блумбърг" по-рано съобщи, че Decathlon обмисля продажба на миноритарен дял в бизнеса си в Китай. Компанията е активна в страната от повече от 30 години и има над 200 магазина. Според източници, през 2023 г. подразделението е реализирало приходи от около 10 милиарда юана (1,4 милиарда долара).

Decathlon е част от портфолиото от марки, собственост на френското милиардерско семейство Mulliez, което контролира и веригата супермаркети Auchan и веригата магазини за дома Merlin.

Китайската икономика отбеляза растеж от 5,4% през първото тримесечие, надхвърляйки очакванията, като вътрешното потребление бе основен двигател на растежа на фона на държавните субсидии.

Според доклад на China Daily от май, около 94% от продуктите на Decathlon, продавани в Китай, се произвеждат на място. Докладът посочва също, че Decathlon планира да отвори между 20 и 30 магазина годишно в страната. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон