Британската модна къща Burberry търси нови пазари извън Китай

Burberry отчете нетна загуба от 74 милиона паунда през последните 6 месеца.

Закъсалата британска модна къща Burberry обяви планове за съкращаване на разходите.

Burberry отчете нетна загуба от 74 милиона паунда през последните 6 месеца. Приходите са се понижили с 22% до 1,09 милиард. паунда, се казва в изявление на групата.

„Днес действаме спешно, за да стабилизираме бизнеса и да позиционираме Burberry за връщане към устойчив, печеливш растеж“, заяви новоназначеният главен изпълнителен директор Джошуа Шулман.

Шулман каза, че Burberry ще се съсредоточи отново върху връхните дрехи и ще възобнови „културата на висока производителност“.

Италианската модна марка Moncler е проявила интерес към закупуването на 168-годишната британска компания. Burberry се насочва върху нови пазари поради продължаващия спад в търсенето на луксозни стоки в Китай.

Азиатско-тихоокеанският регион отбеляза най-големия спад в продажбите, като оборотът на магазините в континентален Китай се понижи с 24 на сто през първата половина на годината.

Китай е най-големият пазар в света в луксозния сектор, като на него се падат половината от глобалните продажби. Възстановяването на страната след пандемията обаче се забави, а потреблението намаля, предизвиквайки безпокойство в световната модна индустрия. | БГНЕС, АФП

Последвайте ни и в google news бутон