BMW Group отчете значителен спад в приходите си за първото тримесечие на годината

Групата все пак отчете значително нарастване на продажбите на електрически превозни средства и потвърди целите си за 2025 г.

BMW Group отчете значителен спад в приходите си за първото тримесечие на годината, отчасти поради по-ниското търсене в Китай. 

Групата все пак отчете значително нарастване на продажбите на електрически превозни средства и потвърди целите си за 2025 г., позовавайки се на очакванията, че цялостното търсене ще се повиши на много пазари през тази година. 

Нетната печалба на BMW Group спадна с 26,4% до 2,17 млрд. евро през първите три месеца на 2025 г. в сравнение с предходната година. 

Маржът на автомобилния сегмент е 6,9%, което е близо до горната граница на настоящата прогноза и е по-добро от очакваното от анализаторите. 

Приходите на Групата спаднаха със 7,8% до 33,75 млрд. евро, главно поради слабото потребителско търсене и ниските ценови равнища в Китай. Това бе частично компенсирано от стабилния растеж в Европа (+6,2%) и Северна и Южна Америка (+5,3%). 

Като цяло групата е доставила на клиентите си общо 586 117 автомобила с марките BMW, MINI и Rolls-Royce в периода януари-март, което е малко по-малко от предходната година. 

Повече от една четвърт от доставените автомобили са електрически (26,9%), а броят на доставените изцяло електрически автомобили се е увеличил с 32,4% на годишна база.

Очаквайки увеличение на търсенето на премиум автомобили, BMW Group потвърди прогнозата си за годината, докато конкурентите ѝ, включително Mercedes-Benz и Ford, намалиха прогнозите си за 2025 г., главно поради несигурността, произтичаща от търговските мита на САЩ.

В средата на март BMW Group вече обяви, че очаква удар от 1 млрд. евро върху приходите от търговските мита. Сега те добавиха, че "Групата очаква някои от увеличенията на тарифите да бъдат временни, с намаления от юли 2025 г.". 

В тримесечния си доклад BMW Group заяви, че "очаква лек ръст на продажбите, като напълно електрическите автомобили ще допринесат за малко по-висок дял от доставките". Очаква се печалбата на групата преди данъци да бъде на нивото на предходната година, а маржът на печалбата преди данъци и амортизации (EBIT) за автомобилния сегмент се предвижда да бъде в рамките на 5,0-7,0%, съобщи "Евронюз".

Въпреки това в доклада се посочва, че "геополитическите събития и търговското напрежение вече са се превърнали в постоянни източници на риск", което може да доведе до потенциални смущения във веригата за доставки. 

По-добрите от очакваните резултати с уверената перспектива повишиха цената на акциите на групата, която се повиши с над 3% в 11:00 ч. централноевропейско време в Германия.  | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон