Южното Черноморие с единен туристически бранд и общ събитиен календар

Инициативата ще бъде заложена като приоритет в бюджета на министерството.

Министърът на туризма Мирослав Боршош обяви в Бургас началото на създаването на единен туристически продукт и бранд за Южното Черноморие, предаде кореспондентът на БГНЕС от региона

Инициативата цели дългосрочно партньорство между държавата и местната власт, обединено представяне на региона пред туристите и ефективно управление на туристическия календар.

Предвижда се изготвяне на общ събитиен календар между черноморските общини, координация на културни и фестивални прояви, както и създаване на интегрирани маршрути за развитие на културно-историческия и преживенчески туризъм.

„След месеци анализ и срещи с кметовете по Южното Черноморие, държавата поема ролята да обедини усилията и да координира рекламната и маркетингова стратегия на региона“, заяви министър Боршош.

Областният управител на Бургас обяви, че ще бъде създадено специализирано координационно звено „Туризъм“ към областната администрация, което ще отговаря за взаимодействието между общините, планирането на събития и комуникацията с Министерството на туризма.

В рамките на новия модел ще се избягва наслагване на събития в едни и същи дати в различни общини, а големите фестивали ще бъдат разпределени така, че да гарантират постоянен туристопоток през целия сезон.

Боршош посочи, че инициативата ще бъде заложена като приоритет в бюджета на министерството за 2026 г., а Южното Черноморие ще бъде представяно като единна туристическа дестинация в националната и международна реклама. І БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон