Организацията обвини индустрията, че се опитват да пристрастят новото поколение към никотина.
На фона на все по-строгите регулации, насочени към цигарите, големите тютюневи компании и новите участници на пазара започнаха да предлагат алтернативи за пушене, като например вейпове, които според тях са ориентирани към възрастните пушачи.
В съвместен доклад на СЗО и индустриалния наблюдател STOP се казва, че тези продукти често се предлагат на пазара на младежи, че дизайнът им и плодовите им аромати привличат децата и че в много страни младите хора са по-склонни да ги употребяват, отколкото възрастните.
Тедрос Гебрейесус, генерален директор на СЗО, отхвърли твърдението на индустрията, че работи за намаляване на вредата от тютюнопушенето. "Нечестно е да се говори за намаляване на вредите, когато тези изделия се продават на деца", посочва той в доклада.
Все по-строгата позиция на СЗО по отношение на по-новите никотинови продукти е следствие от рязкото увеличаване на броя на младите хора, които ги използват в няколко държави.
СЗО посочи ароматизаторите като един от факторите за това увеличение. От индустрията твърдят, че ароматите са важен инструмент за насърчаване на възрастните да се откажат от пушенето./БГНЕС