Спад в печалбите на Volvo

Шведската компания Volvo Cars отчете спад в печалбата си за първото тримесечие, въпреки че приходите ѝ са нараснали, а производителят на автомобили заяви, че търси области за намаляване на разходите, предаде АФП.

Подобно на други производители на автомобили, Volvo Cars се сблъска с проблеми във веригата за доставки и с по-високи разходи на фона на нарастващата инфлация.

Шведският автомобилен производител, чийто мажоритарен собственик е китайската Geely, отчете 10% увеличение на продадените автомобили до около 162 900 автомобила и 29% увеличение на приходите до 95,7 млрд. крони (9,3 млрд. долара).

Въпреки това нетната печалба на компанията спадна до 3,98 млрд. крони в сравнение с 4,5 млрд. крони година по-рано.

Дружеството заяви, че усилията му за намаляване на разходите са започнали да се реализират в някои области, но заяви, че може да се наложи да търси по-нататъшно намаляване на разходите.

"Като се има предвид дългосрочният характер на насрещните ветрове, с които вероятно ще се сблъска нашата индустрия, ние също така оценяваме необходимостта от по-нататъшни целенасочени действия по отношение на разходите, които са устойчиви във времето и които ще допринесат за нашия растеж", заяви в изявление главният изпълнителен директор Джим Роуън.

По данни на Volvo през първото тримесечие почти един от всеки пет продадени автомобила е бил електрически, което е два пъти повече от продажбите за същия период година по-рано.

"Оставаме твърдо решени да продължим пътя си към превръщането ни в производител на изцяло електрически автомобили до края на десетилетието", добави Роуан.

В същото време електромобилите са сектор, в който се наблюдават и по-високи производствени разходи, като автомобилният производител отбелязва, че "разходите за литий са скочили с 800% през последните две години". /БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон