„Най-важното за един творец е какво е оставил, а Николай Волев остави няколко забележителни филма и ще бъде винаги в българската кинокласика“.
Това заяви за БГНЕС скулпторът концептуалист Павел Койчев. Известният скулптор сподели, че вестта за смъртта на Волев, който почина във вторник след падане от таванския прозорец на жилището си, много го е натъжила.
Двамата се сприятелят в последните десетина години покрай постановка, върху която Николай Волев работил и потърсил скулптора за съдействие.
„Аз обаче го знаех много добре от филмите му и имах уважение към него като творец“, сподели Койчев за режисьора, в чиято биография са записани едни от най-обичаните български филми като „Двойникът“ и „Господин за един ден” с неповторимия Тодор Колев, „Да обичаш на инат” с големия Велко Кънев, „Маргарит и Маргарита” с Ирини Жамбонас и Христо Шопов, както и „Козият рог“ от ‚94-та с Александър Морфов, Елена Петрова, Валентин Ганев и покойният Чочо Попйорданов.
„Уважавах го! Беше духовно силен човек и дълбоко почтен, поне спрямо мен. Беше много работлив и макар характерът му да беше труден, беше много чувствителен и раним“, сподели Павел Койчев.
Скулпторът подчерта, че двама са имали безупречни взаимоотношения, въпреки последните трудни години за покойния режисьор.
„Това, което остави показва каква дарба и какъв талант беше Николай. Мъжко момче беше“, допълни Койчев.
За Койчев комедиите под режисурата на Николай Волев и с участието на най-големите български актьори са шедьоври.
„Филмът „Господин за един ден” е виртуозна, прекрасна работа – хумор, който адски трудно се прави. „Двойникът“ също е прекрасен! А „Маргарит и Маргарита” – в онези години да направиш такъв филм, не е лесна работа. Тези филми ще останат“, добави още Койчев. | БГНЕС