Saint Laurent и Vuitton откриха Парижката седмица на модата за мъже с колекции с ретро влияния, докато модната индустрия се възстановява от честите смени на творчески директори и намаления интерес към луксозните стоки.
Saint Laurent даде старт на събитието с игрива колекция пролет-лято 2026, съчетаваща къси панталони с подчертани рамене и подгънати панталони с плисета с широки палта, небрежно завързани в талията.
Шортите, напомнящи тези, които носеше основателят на марката, Ив Сен Лоран, в младостта си, бяха съчетани с ярки и широки ризи с дълги ръкави и допълнени с големи слънчеви очила, предаде АФП.
Шоуто бележи официалното завръщане на Saint Laurent в модната седмица след две години и половина отсъствие от официалния календар на мъжката мода в Париж.
Много брандове от луксозния сектор преживяват трусове, тъй като големите печалби изчезват и интересът на потребителите към луксозните продукти намалява.
Майката компания на Saint Laurent, Kering, не е изключение. Продажбите ѝ през миналата година спаднаха и свалиха цената на акциите с 28% от началото на годината.
Акциите обаче се възстановиха с 12% миналата седмица, след като бившият шеф на Renault Лука де Мео беше назначен за нов главен изпълнителен директор на Kering.
Алис Фейлард, моден купувач в Galeries Lafayette – най-голямата верига универсални магазини в Европа – заяви, че завръщането на творческия директор на Saint Laurent Антъни Вакарело на седмицата на мъжката мода е „доста положително“ и ще помогне за укрепването на мъжката линия на марката. | БГНЕС