Над 700 километра жп линии в страната са обработени с боя и вар срещу високите температури.
Този метод на обработка на релсите води до понижение на температурата им с между 2 и 4 градуса по Целзий, което оказва положително въздействие върху стабилността и безопасността на железопътната инфраструктура при високите летни температури, информира днес НК „Железопътна инфраструктура“.
Обработени са главните и приемно-отправните коловози в гарите София Север, Захарна Фабрика, Бургас, Варна, Русе, Горна Оряховица, Димитровград, Карнобат и Свиленград.
Всяко лято за по-голяма безопасност се въвеждат ограничения в скоростта на влаковете, в определени отсечки и при достигане на температура на релсите над 54 градуса.
Високите температури създават риск от загуба на устойчивост на релсовия път (измятане), което може да доведе до прекъсване на движението. С тази превантивна мярка НКЖИ осигурява по-безопасно движение на влаковете в най-горещите дни от годината
Освен това, НКЖИ извършва измервания на температурата на релсите на всеки час, през 40–50 км по цялата мрежа. При необходимост се въвежда намаление на скоростта. Приема се, че максималната температура на релсите е с 20 градуса по-висока от максималната температура на въздуха.
От НКЖИ уверяват, че при изграждането на нови линии се използват материали, повишаващи устойчивостта на релсовия път, като самото проектиране е съобразено е климатичните зони и геометрията на трасето. | БГНЕС