Френският автомобилен производител Renault SA промени начина, по който отчита дяловото си участие в японската компания Nissan, което доведе до нефинансова загуба от 9,5 милиарда евро, отразена в резултатите за първото полугодие на фискалната 2025 година, предаде Евронюз.
Делът, който досега се отчита по метода на дяловото участие, вече ще бъде класифициран като финансов актив и оценяван спрямо пазарната цена на акциите на Nissan към 30 юни 2025 г.
„Този подход уеднаквява стойността на участието в Nissan в консолидираните финансови отчети на Renault Group със стойността на акциите на Nissan,“ заявиха от Renault в официално съобщение. „Загубата е нефинансова и не оказва влияние върху изчисляването на дивидента, изплащан от Renault Group.“
Двете компании си партнират от малко повече от четвърт век, като Renault притежава близо 36% от закъсалата японска марка.
От началото на годината акциите на Nissan са загубили 28% от стойността си. Наскоро японската компания обяви, че ще съкрати 20 000 работни места в световен мащаб, след като отчете нетна загуба от приблизително 4 милиарда евро за фискалната година, приключила през март 2025 г.
Групата Renault, която включва марките Renault, Dacia, Alpine и Mobilize, успя да повиши продажбите си през първото тримесечие на 2025 г., въпреки общия спад на автомобилния пазар. Световните автомобилни производители продължават да се сблъскват с търговска несигурност, предизвикана от митническата политика на президента на САЩ Доналд Тръмп.
Бъдещето на Renault стана още по-неясно, след като главният изпълнителен директор Лука де Мео подаде оставка, за да поеме ръководството на луксозната група Kering.
Дългогодишното партньорство между Nissan и Renault също бе поставено под въпрос, след като се появиха информации, че двете компании проучват възможности за прекратяване на стратегическото си сътрудничество, датиращо от 1999 г.
Въпреки това Renault изпрати ясен сигнал към инвеститорите с уверението: „Оперативните проекти и сътрудничеството, произтичащо от стратегическото партньорство между Renault Group и Nissan, остават непроменени, с прагматичен и ориентиран към бизнеса подход.“ |БГНЕС