Френският орган за защита на данните (CNIL) наложи тежки глоби на търсачката Google и платформата за бърза мода Shein за неспазване на закона за интернет бисквитките.
Двете компании, всяка от които има десетки милиони потребители във Франция, получиха две от най-тежките санкции, наложени някога от надзорния орган CNIL: 150 милиона евро за Shein и 325 милиона евро за Google.
И двете фирми не са получили свободното и информирано съгласие на потребителите, преди да поставят рекламни бисквитки в браузърите им. Това установи органът в решение, което компаниите все още могат да обжалват, предаде АФП.
Бисквитките са малки файлове, запазвани в браузърите от уебсайтове, които могат да събират данни за онлайн активността на потребителите, което ги прави незаменими за онлайн рекламата и бизнес моделите на много големи платформи.
CNIL засили контрола върху използването им през последните години като част от „обща стратегия за привеждане в съответствие (на пазарните участници) през последните пет години, насочена специално към сайтове и услуги, които получават голям трафик“, заяви органът.
Shein е събрала „огромни“ количества данни от бисквитките, поставени на компютрите на 12 милиона месечни потребители във Франция, добави той.
Азиатската компания за евтини дрехи не е получила съгласието на потребителите и не ги е информирала адекватно, както и не е предложила подходящи опции за оттегляне на съгласието.
Shein е актуализирала системите си, за да отговори на изискванията на CNIL съгласно френското и европейското законодателство след разследването. | БГНЕС