Япония се отказа от плановете си за изграждане на железница по пътя до планината Фуджи и вместо това обмислят нов вариант.
Властите предвиждат транспортна система, задвижвана с водород, разработена от китайската държавна железопътна компания CRRC, както и алтернативи от японски фирми.
Китайският "автономен бърз транзит" (ART) прилича на тролейбус. Вариантът „Фуджи“ ще намали значително разходите за строителство на инфраструктурата, като същевременно ще позволи на властите да контролират пренаселеността през лятото и да намалят емисиите на CO2, заяви на пресконференция губернаторът на Яманаши Котаро Нагасаки, който представи проекта.
През последните години броят на посетителите на най-известната японска планина рязко нарасна и властите се борят да намалят въздействието върху околната среда.
Мерките за контрол на туристите и входната такса от 2000 йени (13 долара) успяха да ограничат броя на хората, изкачващи Фуджи това лято, до около 178 000 души, според предварителните данни, в сравнение с над 200 000 миналата година.
Властите в Яманаши обявиха плановете си през 2021 г. да изградят система за лек железопътен транспорт до т.нар. пета станция на 2305 м.
Понастоящем хората могат да се качат с кола по платен път до тази точка, откъдето вървят пеша до върха на височина 3776 метра.
Губернаторът заяви, че транспортът ще бъде пуснат в експлоатация през 2034 г.
Преди проектът да бъде официално представен на местните жители, ще бъде извършено предпроектно проучване.
Безпрецедентен брой туристи се стичат към Япония, която иска да посрещне 60 млн. посетители годишно до 2030 г. - около два пъти повече от рекорда за цялата 2019 г. | БГНЕС, АФП