През ноември Общинският съвет ще разгледа въвеждането на „Kiss and Ride“ зони пред училищата в София

„Kiss and Ride“ са специални безплатни места за кратковременен престой до всяко училище, където родителите могат да изпратят или посрещнат спокойно децата си.

През месец ноември Столичен общински съвет ще гледа Наредбата за организация на движението в София. Надявам се тогава да бъде подкрепен моделът за „Kiss and Ride“ зони пред училищата.

Това заяви за БГНЕС общинският съветник от ПП-ДБ и Спаси София Андрей Зографски.

„Kiss and Ride“ са специални безплатни места за кратковременен престой до всяко училище, на които родителите могат да спрат автомобила си в рамките на 2-3 минути и да изчакат на спокойствие да вземат децата си от училище или да ги оставят в учебното заведение. Модел, обсъждан от години, но не намерил реализация от нито едно управление на града.

Според Зографски в центъра, особено където има по-интензивен трафик, има изключително голяма нужда от такива зони.

„Едно от училищата, които сме набелязали, е точно в квартал „Гоце Делчев“ с приоритет там да започнем тестово тези места, защото в квартала редовно има задръствания в началото на учебната година и началото на смените“, каза той и посочи, че от ПП-ДБ-СС работят по всички тези направления, тъй като пътната безопасност е изключително важна тема за тях.

По думите му, обаче, всичко в общината се случва с много по-бавни темпове, отколкото на тях им се иска, точно заради правилата и съгласувателните процедури.

„Пътната безопасност е изключително важна тема за нас, за която търсим и съдействие от СДВР, защото полицията е контролният орган по правилата за движението. Въпреки това ние като Столична община вземаме мерки, за да подобрим пътната безопасност особено около образователните обекти. Най-малките са най-уязвими“, отбеляза още Зографски и обърна внимание, че в момента се проектира изцяло нова организация на движението около ключови училища в столичните квартали, така че да може с физическа инфраструктура да се гарантира тяхната безопасност.

Общинският съветник обясни, че това са комплексни мерки.

„Няколко проекта в момента се правят в „Люлин“, в „Младост“, и на други места“, уточни той и посочи, че освен това върви и кампания по освежаване на маркировката около всички образователни обекти в града, която трябва да бъда готова до 15 септември.

На въпроса има ли как пред всяко училище да има полицейски служител, който да регулира движението или да превежда учениците през пешеходните пътеки, Зографски отговори:

„Това би било отговорност на полицията. Освен нейната роля, изключително важна е ролята и на самите училища. В Западна Европа или в Централна Европа по-скоро от управата на училищата поемат тази роля да регулират движението около училищата, когато започва учебният ден. Но това е малко конфликтно от гледна точка на Закона за движение по пътищата при нас, така че има нужда и от законови промени, за да може да го имплементираме това нещо тук“.

Зографски апелира водачите на автомобили да бъдат по-толерантни по пътищата, особено през септември.

„Колите са най-доминиращият участник в движението, докато всички други са по-уязвими, с особен фокус върху децата, защото виждаме, че катастрофите не намаляват, а злоупотребата с вещества се увеличава и бих призовал наистина полицията да има една много по-сериозна роля в контролирането на обществения ред от гледна точка на правилата за движение, защото такава анархия няма никъде и неслучайно сме първи по смъртност и по жертви по пътищата в цяла Европа“, заключи той. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон