При 5 тома доказателства, нито едно не ме свързва с обвиненията от прокуратурата. Мерилото на прокурора спрямо мен не беше еднакво и не беше „невинен до доказване на противното“. Къде отива т.нар. безпристрастност и обективност, която трябва да имат магистратите?
Това заяви IT специалистът Петко Писков, сочен за „мозъка на схемата“, свързана с източването на държавни пари от театрите в Смолян и Разград. Днес Писков даде пресконференция, за да обяви публично „истината за софтуера на театрите“, предаде репортер на БГНЕС.
Писков е един от задържаните за източването на пари от театрите. Впоследствие той бе освободен под гаранция от 15 хиляди лева.
„Всички вие видяхте какво сътвори съдия Маркова, за която нямаше абсолютно никакво значение какво ще кажа и какви са доказателствата“, каза Писков и добави, че апелативните съдии въз основа на същите тези доказателства решиха, че няма никакви доказателства за неговата съпричастност.
IT специалистът е категоричен, че няма как неговият софтуер да участва в плащанията, защото те се извършват под формата на електронно банкиране. Той обясни, че няма нужда този софтуер да бъде качен на определен компютър. „След като се даде самият достъп на директора, той определя кой да има достъп до него и как да бъде определян“, уточни Писков и подчерта, че при плащане дори и на 1 лев, директорът е този, който трябва да положи първия подпис, след което и счетоводителят, чак тогава отива за верификация в Министерство на културата (МК).
По думите му софтуерът не е свързан с институции като НАП, НОИ или банкови такива, а за подаването на каквито и да било документи, се изискват необходимите процедури, които всяка една от тези институции изисква да бъдат направени.
Писков демонстрира и как работи софтуерът, който е разделен на модули. IT специалистът показа, че първият модул е за администраторски достъп, а следващият модул е за създаване на документи, като демонстрира как се създава трудов договор.
„Никой служител не може да се упълномощи в НАП или НОИ, единствено това може да се направи от ръководителя“, каза той, като бе категоричен, че тези фиктивно назначени служители в разградския и в смолянския театри „определено не са назначени през този софтуер“.
Писков показа и къде се вписват допълнителните възнаграждения на служителите.
IT специалистът отбеляза, че възможностите за полагане на подписи са два – единият вариант е през таблет, както се полага подпис пред банки и/или куриерски услуги, а другият е чрез квалифициран електронен подпис (КЕП), като това кой вариант да бъде използван е решение на всяка една институция.
На въпроса кой е неговият човек в Министерство на културата, който му помага, тъй като излезе такава информация, Писков заяви, че отказва да отговаря на въпроси, които не са свързани със софтуера.
Попитан, освен за софтуера, предлагал ли е и услуги, свързани със счетоводното обслужване, той ли въвежда данните или това го е правил счетоводителят, IT специалистът отговори: „В Пазарджик сме имали и счетоводен договор, с другите театри не.“ | БГНЕС