Профсъюзите свикаха протеста заради плановете на Милей да приватизира националния превозвач Aerolineas Argentinas и за да осъдят спираловидното нарастване на равнището на бедност след встъпването му в длъжност в края на миналата година.
По данни на държавния железопътен оператор в Буенос Айрес Trenes Argentinos, протестните действия са засегнали над един милион пътници, като са били отменени над 1800 влака.
Aerolineas Argentinas съобщи, че са засегнати 263 полета, което е провалило плановете на 27 700 пътници.
В стачката се включиха и шофьорите на метрото в Буенос Айрес и операторите на фериботи, които блокираха пътища в много части на страната, а някои работници от публичния сектор също напуснаха работа.
Основният профсъюз на шофьорите на автобуси, който не взе участие, заяви, че ще стачкува в четвъртък, 31 октомври.
„Значителна част от населението преживява трудни моменти“, заяви пред Радио 10 Пабло Мояно, лидер на CGT, основната федерация на работниците в Аржентина.
Той каза, че стачката има за цел също така да защити „суверенитета“ на транспортния сектор на Аржентина и да предотврати продажбата на държавни компании на чуждестранни инвеститори „за няколко долара“.
Милей, който миналата година в предизборната си кампания държеше моторна резачка като символ на плана си за орязване на публичните разходи, съкрати субсидиите за енергетика и транспорт и хиляди работни места в публичния сектор.
Политиката му доведе до първия бюджетен излишък на Аржентина от 15 години насам, но също така беше обвинена, че е довела страната до дълбока рецесия и е до увеличаване на дела на аржентинците, живеещи в бедност, с 11 пункта за шест месеца до 52,9 %.
Въпреки че през последните месеци инфлацията се забави, тя остава упорито висока, през септември годишната достигна 209%. | БГНЕС, АФП