Колониалните стандарти за красота унищожават здравето на чернокожите жени

Този пазар засяга между 25% и 80% от жените в африканските страни

 

Изсветляващите продукти, които се използват неправилно, имат катастрофални дерматологични последствия. Те обаче продължават да се рекламиратт от индустрия, която цени белотата.

Този пазар засяга между 25% и 80% от жените в африканските страни и възлиза на 9.26 милиарда евро. Продуктите за изсветляване, които имат за цел да избелят кожата на чернокожите хора, се ползват с широка реклама, вдъхновена от колониалните стандарти за красота, според които бялата кожа е по-желана.

Но тези кремове или лосиони, които понякога се използват за бебета и малки деца, представляват сериозна опасност за здравето, като носят риск от рак, пише "Гардиън". „Пациентите с черна кожа имат естествен SPF от около 15, просто благодарение на пигментираната си кожа. Като премахват този меланин  - с изсветляващи кремове, те всъщност премахват естествената защита“, обяснява Нкоза Длова, ръководител на катедрата по дерматология в Университета на Квазулу-Натал, Южна Африка.

В момента тя подготвя научна статия, в която са описани над петдесет и пет случая на рак, диагностицирани при жени, които са използвали този тип козметични продукти, и призовава за по-добро регулиране.

Почти всеки ден в клиниката си в Дърбан (Южна Африка) тя приема пациенти, страдащи от кожни проблеми, свързани с употребата на тези продукти: „Не всички страдат от рак на кожата... Те идват с гъбични инфекции, резистентни към обичайните лечения. Имат пъпки, наречени стероидно-индуцирана акне, както и розацея. Някои имат постоянни стрии; всички тези усложнения са изключително чести,“ обяснява Длова.

Сред токсичните вещества, съдържащи се в тези избелващи кремове, са хидрохинонът – забранен в Европа и в някои африкански страни като Южна Африка, Руанда и Кот д'Ивоар – и кортикостероидите. Последните се използват в дерматологията за лечение на възпалителни кожни заболявания като екзема, но имат страничен ефект на изсветляване на кожата, което е използвано от търговците на козметика.

Международната лига на дерматологичните дружества предупреждава за опасностите от тези продукти и изисква по-добро регулиране, но се сблъсква с незаинтересованост от страна на правителствата по този въпрос, без да се отчита влиянието на модната индустрия и социалните мрежи, които напоследък отбелязват ръст в промотирането на тези продукти.

„Маркетингът, социалните мрежи и медиите имат важна роля: модата, знаменитостите и т.н. Ако използват чернокожи модели с по-светла кожа, те предават посланието, че сте по-красиви, че можете да бъдете модели, че сте по-привлекателни, ако имате по-светла кожа. Затова трябва да се погрижим рекламите да включват различни цветове на кожата при избора на модели“, призовава Нкоза Длова. I БГНЕС 

Последвайте ни и в google news бутон