Идеята на Националната информационна кампания за въвеждането на еврото в България е да покаже, че държавата здраво държи контрола по един стабилен подход за въвеждане на еврото.
Това каза министърът на енергетиката Жечо Станков по време на откриването на Националната информационна кампания за въвеждането на еврото в България, която стартира от Бургас, предаде кореспондентът на БГНЕС в Бургас.
Този контрол гарантира на хората спокойствие, стабилност на спестяванията и доходите им. Това правителство свърши своята работа - успяхме да предоговорим ангажимента битовите потребители да бъдат на регулиран пазар. Това означава, че държавата ще продължи да гарантира устойчиво ниски сметки за битовите потребители. Сметката, която всички получихте през юли, и която е средно около 60 лв. /30 евро и 68 цента/ за страната, щеше да е с 46% по-висока, ако това правителство не беше предоговорил ангажимента, поет от предходни правителства всички ние да бъдем на свободен пазар, обясни енергийният министър.
България и Унгария в момента са лидери за най-ниската цена за битовите потребители. Въвеждането на еврото в България ще ни даде възможност за допълнителни инвестиции, които ще оптимизират и цената. Благодаря на министър Петкова като министър на финансите за това, че с искането на Конвергентния доклад успяхме да излезем на пазарите, за да осребрим присъединяването си към еврозоната. С излизането си на пазарите, постигнахме 20% по-добри лихвени проценти за рефинансиране на стари облигации.
Изграждането на 7 и 8 блок са основна задача и приоритет на правителството. От разговорите с консорциумите и банките, се вижда ясно, че само влизането ни в еврозоната, ще намали с три пъти таксите и лихвите, от които ще се възползваме. Това се отразява пряко по джоба на българския бизнес и на потребителите. Енергетиката няма да даде шанс на никакви инфлационни процеси, допълни Станков. IБГНЕС