Главният изпълнителен директор на X Линда Якарино, дясната ръка на собственика Илон Мъск, обяви, че напуска компанията две години след присъединяването си към социалната платформа, предаде АФП.
В публикация в X, Якарино (61 г.) написа: „Когато @elonmusk за пръв път сподели с мен своята визия за X, разбрах, че това ще бъде възможност за цял живот да реализираме извънредната мисия на тази компания. Изключително съм благодарна, че ми се довери.“ Тя не посочи причина за своето оттегляне.
Напускането ѝ слага край на бурен период за X, която бе радикално трансформирана от Мъск след придобиването ѝ за 44 милиарда долара през 2022 г. Оттогава насам той съкрати три четвърти от служителите, разхлаби ограниченията за реч на платформата и използва X като политическа трибуна. Рекламодатели се отдръпнаха, а рекламният бизнес на компанията понесе сериозни загуби.
През март Мъск обяви, че е продал X – частна компания – на своя стартъп за изкуствен интелект xAI в необичайна сделка, която отразява сложните финансови маневри в рамките на неговата бизнес империя. Сделката с разплащане в акции оцени xAI на 80 милиарда долара, а X – на 33 милиарда. По-късно стана ясно, че xAI води преговори за ново финансиране, което може да увеличи стойността ѝ до 120 милиарда долара.
Смяната на топ мениджъри не е рядкост в компаниите на Мъск, сред които са и Tesla, и Boring Company. Изключение е Гуин Шотуел, президент на SpaceX, която е сред малцината, задържали се дългосрочно на ръководен пост.
Мъск привлече Якарино в X през май 2023 г., когато платформата все още се наричаше Twitter, с надеждата да ръководи бизнес частта на компанията. Тя дойде с богат опит от медийния и рекламния сектор, като по онова време заемаше висш пост в NBCUniversal.
Още с встъпването ѝ в длъжност, задачата ѝ бе ясна: да възстанови нарушените отношения с потребители, служители и рекламодатели, след като Мъск въведе промени, които предизвикаха сериозен отлив. Част от мисията ѝ беше и да „управлява“ самия Мъск – предизвикателство, което често се оказваше трудно, предвид неговата импулсивност. Той не се свени да използва нецензурни думи срещу рекламодатели или да влиза в конфликти с чужди правителства, настояващи за премахване на определени акаунти.
Въпреки това, Якарино запази оптимистичен публичен тон и се утвърди като своеобразен „шеф на доброто настроение“ в компанията. Тя поддържаше имиджа на X пред рекламния свят, дори когато Мъск пренареждаше приоритетите – включително чрез ребрандиране, премахвайки името и логото на Twitter.
Платформата набра нов импулс през миналата година, когато Доналд Тръмп спечели президентските избори. Част от рекламодателите се завърнаха, привлечени от близостта на Мъск до новия президент. По време на нейния мандат, Якарино твърди, че над 96% от големите рекламодатели на платформата са възобновили разходите си там. |БГНЕС