Вчера видяхме една пиар акция от кмета и "Спаси София" за един доклад, който много държахме да бъде консенсусен с всички политически сили, а именно докладът за подмяната на подвижния състав в автотранспорта и електротранспорта за над 1 млрд. лева със закупуването на 500 и повече нови превозни средства.
Това заяви председателят на транспортната комисия към общината Иван Таков от групата на БСП в местния парламент, предаде репортер на БГНЕС.
"Този доклад е подкрепен и подписан от почти всички политически групи в СОС. Имахме разбиране, че това няма да се прави на солова пиар акция на определени групи от СОС, а заедно пред вас ще излезем и ще кажем за какво става въпрос", каза той.
Според него, предвид липсата на успехи на сегашното ръководство на СО, те бързат да си пришият една значка, която все още е с несигурно бъдеще, тъй като това е програма за следващите 6 години без осигурено финансиране.
Таков съобщи, че също е подписал този доклад и групата на БСП ще го подкрепи, като се надява той да влезе на следващото заседание на СОС. Той обясни, че е притеснен, тъй като няма информация какво се случва и с капиталовата програма в момента.
От своя страна единственият общински съветник от ВМРО Карлос Контрера, който е зам.-председател на транспортната комисия, определи като много лош знак, че един ключов доклад за града отново става повод за разговори и съмнения между отделните политически групи в СОС.
"Освен работа по доставката на нови превозни средства за наземния транспорт, трябва да помислим и за северните линии. Договорът изтича лятото на 2025 г. Кметът на СО би следвало да ни информира какво е неговото виждане за това обслужване, тъй като може да се получи вакуум", каза той.
Контрера добави, че трябва да се отговори и на въпроса какво става с тези аварирали в момента и трайно спрени автобуси в Столичен автотранспорт, които в момента не могат да обслужват линии. "Не можем да чакаме доставка до 2026 – 2027 г.", допълни той.
По думите му за първите 4 месеца средно на ден по около стотина курса не се изпълняват и това води до проблем за цялата система и най-вече за пътниците.
"Дефицитът по линия на финансиране от държавата е приблизително 8 млн. лв. за тези 4 месеца и това води до допълнителен финансов недостиг в обществения транспорт", заяви Контрера и апелира кмета и групата на ПП-ДБ-СС да не бягат от темата и за текущото състояние, и за инвестиционната програма.
Таков заключи, че групата на БСП през годините е била абсолютно последователна, че всички линии на градския транспорт трябва да се оперират от общинските транспортни дружества. | БГНЕС